بانداژ هوشمند که فرآیند بهبودی را متحول می کند

بانداژ هوشمند smart bandage عصر فضا می‌تواند زخم‌ها را به‌طور ارزان درمان و فرآیند بهبودی را متحول کند.

به گزارش سینا پرس فارس، دانشمندان مؤسسه فناوری کالیفرنیا Caltech ، یک بانداژ نوآورانه و کشسان را ساخته اند که قرار است انقلابی در درمان زخم ایجاد کند.

این بانداژ هوشمند پیشرفته که می‌تواند زخم‌ها را کنترل و درمان کند، این پتانسیل را برای مقرون‌به‌صرفه‌تر، کارآمدتر و راحت‌تر کردن روند بهبودی ارائه می‌دهد.

اگرچه هنوز برای خرید در دسترس نیست، اما بانداژ هوشمند می‌تواند در آینده نزدیک وارد بازار شود و در انتظار آزمایش‌های موفق انسانی باشد.

هدف این محصول که در آزمایشگاه دکتر وی گائو ساخته شده است، درمان زخم‌های مزمن است که نشان دهنده بار مالی تقریباً 25 میلیارد دلاری سالانه تنها در ایالات متحده است.

دکتر گائو در یکی از انتشارات دانشگاه می‌گوید: «انواع مختلفی از زخم‌های مزمن، به‌ویژه در زخم‌ها و سوختگی‌های دیابتی وجود دارد که برای مدت طولانی دوام می‌آورند و مشکلات بزرگی برای بیمار ایجاد می‌کنند».

بنابراین گزارش، برخلاف باندهای سنتی، باندهای هوشمند محققان Caltech از یک پلیمر منعطف ساخته شده است که هم شامل الکترونیک و هم دارو است. قطعات الکترونیکی تعبیه شده به سنسور اجازه می دهد تا عواملی مانند سطح pH یا دما را که می تواند نشان دهنده عفونت باکتریایی یا التهاب در زخم باشد، نظارت کند.

مترجم: فتانه حق پرست