کشورهای گروه ۷ واردات الماس از روسیه را تحریم می کنند

به نظر می رسد آمریکا و متحدانش قصد پایان دادن به تحریم های روسیه را نداشته و هر روز شاهد وضع تحریم های جدیدی علیه این کشور هستیم. گفته می شود در جدید ترین سیاست های تحریمی روسیه، کشورهای گروه هفت تصمیم دارند واردات الماس از روسیه را تحریم کنند.

به گزارش سیناپرس، پرتال وب آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: کشورهای عضو گروه هفت در حال بحث در مورد وضع قوانینی برای ممنوعیت واردات الماس روسیه در کنار سایر اقدامات محدود کننده پیشین هستند.

بر این اساس گفته می شود، کشور های گروه ۷ در ماه فوریه متعهد شدند که به طور جمعی روی اقدامات بیشتر در مورد منع واردات انواع الماس های تولید شده توسط روسیه از جمله الماس های خام و صیقلی همکاری کنند.

 سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در این رابطه گفت: تحریم های موثر های آمریکا بر الماس های روسیه در مورد الماس هایی که در کشورهای ثالث پردازش شده اند، اعمال نمی شود. در واقع الماس های روسیه که در کشور دیگری پردازش شده و صیقل داده شوند مشمول این تحریم نخواهند شد.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: وظیفه کشورهای گروه ۷ دستیابی به وضعیتی است که به موجب آن الماس های روسیه در کشورهای دیگر فروخته شود، اما این صادرات به کشورهای گروه ۷ امکان پذیر نباشد.

وی افزود: ردیابی الماس های تولید شده توسط روسیه، ممنوعیت واردات و سایر رویکرد های مورد نیاز در این مورد در حال بررسی است.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا