500 هزار بچه ماهی از درون تالاب بین المللی هامون جمع آوری شد

محبعلی سیستانی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بچه ماهیان جمع آوری شده از تالاب بین المللی هامون برای اهداف مختلفی مانند پرورش در استخرهای پرورش ماهی و عرضه در بازار مصرف جمع آوری شده و همچنان نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: بیش از 350 تن ماهی زنده و خشک شده که از بستر در حال خشکیدن تالاب هامون جمع آوری شده نیز در حال حمل به کارخانه های تولید پودر ماهی در استانهای کرمان ، خراسان رضوی، جنوبی، و شمالی است.
وی ادامه داد: 500 تن ماهی سال گذشته از بستر تالاب بین المللی هامون جمع آوری و به کارخانه های ساخت پودر ماهی ارسال شده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی)گفت: متاسفانه با خشک شدن آبهای اندکی که از طریق بارندگی و سیلاب دشت مال در بخش هایی از تالاب بین المللی هامون جمع می شود و همچنین خشکسالی های مداوم، همه ساله به تدریج شاهد مرگ و میر ماهی در مقیاس وسیع در این تالاب هستیم.
سیستانی اظهار داشت: به همین منظور اقدامات زیادی برای نجات ماهیان باقیمانده این تالاب در حال انجام است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا