رتبه نخست فارس در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: بر اساس آمار و ارقام و اقدامات انجام شده طرح سنجش نوآموزان بدو ورود استان فارس در مقایسه با سایر استان ها، پیشرو و دارای رتبه اول کشوری است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، خلیل عابدی در حاشیه ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش شایسته نیا ناحیه ۳ شیراز اظهار کرد: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نوآموز در سامانه ویژه سنجش نوآموزان بدو ورود ثبت نام کرده اند.

وی افزود: فرآیند نوبت گیری از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد لذا از خانواده‌هایی که دارای نوآموز هستند دعوت می کنیم در اسرع وقت به سامانه مراجعه و نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.

عابدی تصریح کرد: کار سنجش نوآموزان که از چهاردهم فروردین ماه سال جاری آغاز شده  تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پیش بینی می کنیم در سطح استان حدود یکصد هزار نوآموز بدو ورود داشته باشیم که این آمار شامل اتباع خارجی نیز می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر نوآموزان بدو ورود، کودکان ۴ تا ۵ سال نیز در این طرح مورد سنجش قرار گیرند لذا خانواده های این کودکان نیز باید نوبت گیری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل ثبت کلاس اولی ها از اواخر اردیبهشت ماه توصیه می شود خانواده ها سنجش کودکانشان را در زمان تعیین شده، انجام دهند.

عابدی اذعان کرد: بر اساس آمار و ارقام و اقدامات انجام شده  طرح سنجش نوآموزان بدو ورود در سال جاری استان فارس در مقایسه با سایر استان ها، پیشرو و دارای رتبه اول کشوری است.

وی اظهار کرد: سنجش نوآموزان در بخش های؛ بینایی، شنوایی، سلامت جسم، دهان و دندان، اطلاعات عمومی نوآموزان، شایستگی های حرکتی و …، انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: در سطح استان ۹۵ پایگاه سنجش ثابت و ۳۰ پایگاه سنجش سیار، کار سنجش کودکان را انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا