تبلیغات تلوزیونی عامل اصلی عادات بد غذائی است

نقش رسانه ها در شکل گیری عادات غذائی

کد خبر : 45781 دوشنبه 25 مرداد 1395 - 11:28:14

پژوهش های جدید نشان می دهد ذهن کودکان به طور طبیعی به طعم و مزه غذا پیش از سلامت بودن آن توجه کرده و تبلیغات تلوزیونی خوراکی های غیر سالم در تصمیم گیری و شکل گیری ذائقه آن ها نقش مهمی ایفا می کند.

مطالعات پژوهشگران نشان دهنده تاثیر قابل توجه تبلیغات تلوزیونی روی شکل گیری سلیقه غذائی کودکان بوده و در این میان با توجه به طبیعت کودکان که طعم و مزه برای آن ها اولویت بسیار بیشتری نسبت به سودمند بودن دارد، باید نسبت به کنترل تبلیغات تلوزیونی خوراکی های ناسالم مانند پیتزا، برگرها، سوسیس و کالباس، چیپس ، پفک و ... نظارت بیشتری انجام شود.

دیدن تصاویر خوراکی های ناسالم از تلوزیون می تواند روی عملکرد مغز کودکان تاثیر گذاشته، سلیقه غذائی آن ها را تغییر داده و آن ها را به مصرف بدون فکر خوراکی های ناسالم ترغیب کند.

در این مطالعات از بیست و سه کودک در رده سنی 8 تا 14 سال خواسته شد که 60 ماده غذائی مختلف را بر اساس خوشمزگی یا سالم بودن رتبه بندی کنند. در این مطالعات پژوهشگران به بررسی تغییرات ساختار مغز کودکان و فعل و انفعالات رخ داده در آن؛ هنگامی که مشغول تماشای تبلیغات تلوزیونی خوراکی های ناسالم هستند؛ پرداخته و از مغز این کودکان به روش ام آر آی تصویر برداری کردند. در پی این عملیات و با تجزیه و تحلیل و بررسی ساختار مغزی کودکان فوق الذکر، در گام نخست توجه پژوهشگران به عملکرد و فعالیت بخش کورتکس جلوی مغز و واکنش و تاثیرات آن در ارزیابی پاداش معطوف شد.

در همین رابطه آماندا بروس از اعضای این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس اعلام کرد: در حین تصویر برداری از مغز کودکان؛ برای آن ها تصاویر تبلیغات مواد غذائی در تلوزیون پخش شده و از آن ها خواسته شد تا بگویند دوست دارند که چه خوراکی دریافت کنند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می داد کودکان از بین فهرست مواد غذائی موجود، به سرعت نسبت به مواد غذائی و خوراکی های ناسالمی که در تبلیغات تلوزیونی نمایش داده شده بود؛ واکنش نشان داده و از محققین درخواست کردند تا مواد غذائی فوق را دریافت کنند.

موضوع بسیار مهمی که در تحقیقات فوق الذکر مشخص شد، افزایش عملکرد بخش کورتکس پیشانی مغز بود که فعالیت های شکمی و علاقه به مواد غذائی را تعیین می کند. نمایش تبلیغات تلوزیونی و دیدن خوراکی های ناسالم از تلوزیون، بر عملکرد این بخش از مغز تاثیر دارد.

آماندا بروس در این رابطه گفت: در نتیجه بررسی های انجام شده، مشخص شد که دیدن تصاویر خوراکی های ناسالم از تلوزیون می تواند روی عملکرد مغز کودکان تاثیر گذاشته، سلیقه غذائی آن ها را تغییر داده و آن ها را به مصرف بدون فکر خوراکی های ناسالم ترغیب کند.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله پزشکی اطفال یا Journal of Pediatrics منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

نظرات شما

متن *

[کد امنیتی جدید]

babysitter homemade amateur amature desi real sex maa beta chudicom wwwxvideos.xyz japanese father sleeing with wife and daughters

awesome asshole tamilsexvid.xyz the world biggest cocktail hard fucking

ma or biti boob jack fuck that bitch sex video gif

wife sex full hd awesome asshole pornbee.net full deepthroat 18 inches

japanese father sleeing with wife and daughters Hot Movs Sex latina dildo squrting

bayvip88game bay vip tai bayvip 247 bayvip vip sunvin club

Choáng Club | Choang.Club - Nổ hũ to Choáng Club - Cổng Game bài uy tín số 1 việt nam Choang Club | Cổng game bài Choáng đổi thưởng uy tín số 1

B29 - Bom Tấn Game Bài Đổi Thưởng B29 - Cổng game Bom Tấn Hội Tụ Game B29

bocvip.club Giàu Siêu Tốc Với Bốc Vip Club Phiên Bản Mới bocvip.club