سیاست در مطالعات ریشه یابی منشا اصلی کرونا نقش داشته است

بیش از سه سال از همه گیری ویروس کرونا در جهان می گذرد و طی این مدت بارها نظریات مختلفی مبتنی بر دست ساز بودن این ویروس و نشت آزمایشگاهی آن منتشر شده است. متاسفانه شرایط فعلی نشان می دهد، این موضوع بیشتر تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار دارد تا علمی.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که تاکنون بارها نظریات مختلفی در رابطه با منشا ویروس کرونا منتشر شده است، هنوز هیچ کس به طور قطع نمی داند منشا این بیماری از کجا بود.

روز گذشته یک متخصص بیماری‌های مشترک انسان و دام در گفتگو با رسانه های خبری گفت: نشت آزمایشگاهی به ‌عنوان منشأ احتمالی همه ‌گیری کووید-۱۹  صرفاً با انگیزه سیاسی مطرح شده است و بازی ‌های قدرت های سیاسی پشت این نظریه است.

فابیان لندرتز، کارشناس بیماری های ویروسی که در مطالعات سازمان بهداشت جهانی برای شناسایی منشاء ویروس کرونا شرکت کرده بود، اخیرا به خبرگزاری آلمان گفت: هیچ داده جدیدی وجود ندارد که فرضیه آزمایشگاهی را که من از آن مطلع هستم، تقویت کند. به باور من این نظریه، بعیدترین فرضیه در این رابطه محسوب می شود.

وی در خاتمه توضیحاتش تاکید کرد: این انتقال به احتمال زیاد از طریق میزبان های واسط رخ داده است. در این میان ممکن است ویروس از خفاش ها نشات گرفته باشد و احتمالا این واقعه در یک محیط حیات وحش، جایی که تراکم بالای حشرات نیز خفاش ها را جذب می کند شروع شده است.

منبع: english.news.cn