کاهش قابل توجه قیمت انسولین در بازارهای جهانی

زندگی بسیاری از مردم جهان که به بیماری دیابت مبتلا هستند، به انسولین وابسته بوده و تامین این دارو بخش مهمی از سبد هزینه های آن ها را به خود اختصاص داده است. در این میان به نظر می رسد در سال جاری این محصول با کاهش قابل توجه قیمت مواجه شده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت نوو نوردیسک روز سه شنبه اعلام کرد: قیمت برخی از محصولات انسولین خود را کاهش می دهد. به این ترتیب شاهد هستیم که سومین شرکت دارویی مهم تولید کننده انسولین در جهان قیمت محصولات خود را کم می کند.

گفتنی است، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، از ژانویه ۲۰۲۴ قرار است ۷۵ درصد کاهش قیمت در محصولات انسولین تولید شده توسط شرکت NovoLog و NovoLog Mix 70/30 اعمال شود.در این شرایط شرکت های Novolin و Levemir نیز شاهد کاهش ۶۵ درصدی قیمت محصولات خود خواهند بود.

استیو آلبرز، معاون ارشد دسترسی به بازار و امور عمومی در شرکت Novo Nordisk، در این رابطه گفت: ما برای ایجاد یک مسیر پایدار رو به جلو کار تلاش زیادی کرده ایم که مقرون به صرفه بودن داروها برای بیمار، پویایی بازار و تغییرات خط‌ مشی در حال تحول را متعادل می ‌کند.

شرکت Novo Nordisk متعهد است تا اطمینان حاصل کند که بیماران مبتلا به دیابت می توانند انسولین ما را بخرند، مسئولیتی که ما جدی می گیریم.

این شرکت خاطرنشان کرد :قلم ‌های انسولین از پیش پر شده بدون مارک، ویال ‌های انسولین طولانی‌اثر و کوتاه ‌اثر و محصولات انسولین پیش مخلوط نیز کاهش‌ هایی دریافت خواهند کرد که با قیمت پایین ‌تر محصولات مطابقت دارد.به گزارش سیناپرس، این خبر به دنبال اقدام مشابهی توسط داروساز Eli Lilly انجام شد که در اوایل ماه جاری اعلام کرد که قیمت انسولین را تا ۷۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، به گفته موسسه تحقیقات دیابت، حدود ۱۰ درصد از مردم جهان مبتلا به دیابت هستند که برخی از آنها به انسولین نیاز دارند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا