کد خبر : 45469 پنج شنبه 21 مرداد 1395 - 09:00:00
ساخت-نسخه-واقعی-از-اقامتگاه-فضایی

گامی بزرگ در راستای زندگی در خارج از زمین:

ساخت نسخه واقعی از اقامتگاه فضایی

سیناپرس: دانشمندان سازمان ناسا قصد دارند تا نسخه ای واقعی از اقامتگاه های طراحی شده برای زندگی در اعماق فضا را بر روی زمین بسازند و در این گزارش تصویری می توانید طرح هایی که برای این پروژه در نظر گرفته شده اند را مشاهده کنید.

ناسا خود را برای سفرهای انسانی به فضا و ناشناخته های بیکران آماده می کند. یکی از بخش های بسیار مهم این طرح نیز مربوط به نحوه اقامت انسان ها در سفینه های آینده است. برای ایجاد محیطی که انسان ها بتوانند در آن در خارج از زمین نیز به زندگی ادامه بدهند، این آژانس به سراغ چندین مرکز تحقیقاتی مختلف رفته است و طرح های هر یک از مراکز را مورد بررسی قرار داده است.

نتیجه بررسی های نهایی انجام شده به انتخاب 6 شرکت جهت همکاری منتهی شده است که هر یک از آنها طرحی منحصر به فرد برای زیستگاه انسان در اعماق فضا را ارائه کرده اند. این شش شرکت شامل نام هایی شناخته شده و بزرگ به نام بوئینگ نیز هستند و هر یک از آنها طرحی ویژه و متفاوت را ارائه کرده اند که البته هنوز نمی توان گفت کدام طرح بهتر از طرح های دیگر است.

حال قرار است تا این طرح های ارائه شده به اندازه واقعی و با کارایی دقیق ساخته شوند و به صورت آزمایشی به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شوند. به این ترتیب می توان تا حدی آنها را مورد آزمایش قرار داد. شرکت های همکاری ناسا در این طرح به ترتیب شامل این موارد هستند:  لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، اربیتال ای تی کی (Orbital ATK)، سیرا نوادا (Sierra Nevada)، نانو رکز (NanoRacks)، بیگلو ایرواسپیس (Bigelow Aerospace) و در نهایت نیز بوئینگ. در ادامه در قالب یک گزارش تصویری می توانید طرح ارائه شده توسط هر یک از این شرکت ها را مشاهده کنید.

منبع: Engadget