نتایج مطالعات جدید نشان داد:
افزایش نگران کننده مصرف مواد مخدر در نوجوانان

نتایج مطالعات جدید نشان دهنده افزایش نگران کننده مصرف مواد مخدر در نوجوانان آمریکایی است. آزمایش های انجام شده روی نمونه های مو نشان می دهد: مصرف مواد مخدر در سنین پایین در ایالات متحده ممکن است بدتر از آن چیزی باشد که که تاکنون تصور می شد.

به گزارش سیناپرس، یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد: آزمایش فولیکول ‌های مو مواردی از سوءمصرف مواد مخدر که قبلاً ثبت نشده بود را در میان کودکان و نوجوانان نشان می‌ دهد.

محققان می گویند: تعداد کودکانی که تست مصرف مواد مخدر  آن ها مثبت شده در مقایسه با تعداد افرادی که به طور شفاهی به مصرف مواد مخدر اعتراف کرده اند حدودا دو برابر بیشتر است.

ناتاشا وید، سرپرست این تیم تحقیقاتی و استادیار روان ‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در رابطه با موضوع فوق می‌ گوید: این بسیار حیاتی است که ما عواملی را که منجر به مصرف مواد مخدر در نوجوانان می ‌شود، درک کنیم تا بتوانیم ابتکارات هدفمندی را برای جلوگیری از قرار گرفتن کودکان در معرض مواد مخدر طراحی کنیم.

مصرف مواد مخدر در نوجوانان یک موضوع نگران کننده برای سلامت عمومی است که باید توجه والدین و مسئولان را به یک اندازه جلب کند. بر اساس نظرسنجی این مطالعه، پنج درصد از دانش‌آموزان کلاس هشتم ایالات متحده (سنین ۱۳ تا ۱۴ سال) اعلام کردند که در سال گذشته حشیش مصرف کرده ‌اند. این آمار برای مصرف الکل و نیکوتین بیشتر بوده و ۲۶ و ۲۳ درصد نوجوانان به استفاده از این مواد اعتراف کردند. این ارقام به دلایل واضحی مانند ارتباط با عملکرد تحصیلی بدتر، سلامت روانی و عملکرد مغز نگران کننده هستند.

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعات پژوهشگران از ۱۳۹۰ کودک پرسیدند که آیا در سال گذشته مواد مخدر مصرف کرده اند یا خیر؟ سپس نمونه‌ های مو را برای جمع ‌آوری شواهد محکم‌ تری فراتر از اتکا به گزارش ‌های شخصی دریافت کردند.

به باور روان شناسان، وقتی از بچه ‌ها درباره مصرف مواد مخدرسؤال می ‌شود، ممکن است ناخواسته یا عمدا دروغ گفته و مدعی شوند که مواد مصرف می ‌کنند در حالی که اینکار را نکرده و یا برعکس مصرف مواد را انکار کنند، در حالی که واقعاً چنین می ‌کنند.

این تیم مطالعاتی بر اهمیت توجه به این احتمال تأکید می کند که برخی از نوجوانان ممکن است حتی ندانند که اصلاً از یک ماده مخدر استفاده کرده اند.به گزارش سیناپرس، آنها ممکن است فراموش کرده باشند یا به طور نا آگاهانه توسط والدین، دوست یا همسالان مدرسه در معرض مواد قرار گرفته باشند.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله آمریکایی سوء مصرف مواد مخدر و الکل منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا