کشف مجسمه ابولهول مانند امپراتور روم در مصر

به تازگی تیمی از باستان شناسان طی حفاری های جدید خود مجسمه ای شبیه ابوالهول را کشف کردند که گمان می رود تصویری از یک امپراتور روم و بقایای زیارتگاهی در معبدی باستانی در جنوب مصر باشد.

به گزارش سیناپرس، وزارت آثار باستانی مصر در بیانیه ای اعلام کرد:موفق به کشف یک مجسمه ابوالهول مانند از یک امپراتور رومی شده است. این آثار در معبد دندرا در در ۴۵۰ کیلومتری جنوب قاهره، پایتخت مصر، پیدا شده است.

مجسمه ابوالهولی که گمان می رود، برای به تصویر کشیدن امپراتور روم ساخته شده باشد، از یک مکان باستانی در منطقه موسوم به قنا، کشف شد. باستان شناسان بر این باورند که ویژگی های خندان این مجسمه ممکن است متعلق به کلودیوس باشد که امپراتوری روم را بین سال های ۴۱ تا ۵۴ بعد از میلاد تا شمال آفریقا گسترش داد.

این وزارتخانه همچنین گفت: باستان شناسان مطالعات بیشتری را روی نشانه های موجود در این مجسمه سنگی انجام خواهند داد که می تواند اطلاعات بیشتری در مورد هویت مجسمه و ویژگی های فنی ساخت آن نشان دهد. به گزارش سیناپرس، این مجسمه بسیار کوچکتر از مجسمه معروف ابوالهول در مجموعه اهرام جیزه است که ۲۰ متر ارتفاع دارد.

باستان شناسان همچنین یک تخته سنگ مربوط به دوران رومی را با کتیبه های دموتیک و هیروگلیف در مجاورت این ابوالهول جدید پیدا کردند.

این محوطه همچنین دارای زیارتگاهی برای هوروس خدای مصر باستان است که قدمت آن به دوران روم می رسد.به گزارش سیناپرس، اداره باستان شناسی مصر در خاتمه توضیحاتش افزود که زیارتگاهی ساخته شده از سنگ های آهکی شامل یک سکوی دو لایه و یک حوض خشت گلی مربوط به دوران بیزانس نیز در این منطقه شناسایی شده و مطالعات روی آن در حال انجام است.

مترجم:  احسان محمدحسینی