آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی برگزار می شود

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دوره آزمون کاغذی به‌سرآمده است. از سال آینده احتمالا آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکترا در دانشگاه علم و صنعت گفت: کنکور امسال مانند سال های گذشته تفاوت خاصی ندارد . کنکور دکترا آزمون دومرحله‌ای است، مرحله اول آزمون کتبی ۵۰ درصد نمره دارد، مرحله دوم نیز به صورت مصاحبه و بر اساس فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی داوطلب است که شامل ۵۰ درصد نمره آزمون می شود.

وی یادآور شد: این دوره از آزمون دکتری، شامل ۲۴۷ رشته است که در واقع می توان گفت ۲۴۷ آزمون متفاوت در حال برگزاری است. این آزمون در مجموع ۱۶۹ هزار داوطلب داشت که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آنها کارت آزمون دریافت کردند تا در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

پورعباس درباره اینکه از این تعداد داوطلب، ۱۳۲ هزار نفر از تهران شرکت کرده اند، افزود: بر مبنای استقرار افراد در محله زندگی آنها حوزه بندی کردیم و این حوزه بندی هم طبیعتاً در تهران و شهرهای بزرگ بیشتر است. از طرف دیگر در آزمون دکتری کل کشور را پوشش نمی دهیم. آزمون سراسری در تمام شهرستان ها برگزار می شود اما دکتری بیشتر در شهرهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی درباره برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیکی گفت: روندی است که برای برگزاری همه آزمون ها دنبال می کنیم و به مرور به این سمت می رویم و در واقع مسیر حرکت ما به سمت الکترونیکی شدن آزمون ها است و چاره‌ای جز این نداریم.

پورعباس ادامه داد: دیگر دوره آزمون های کاغذی به سر آمده و باید از تجهیزات و امکانات جدید استفاده کرد و امیدوار هستیم که برای سال‌های آتی هم آزمون های ارشد و دکتری به صورت الکترونیکی برگزار شوند.

وی گفت: سامانه طراحی سوال برای آزمون کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین آزمون سراسری را طراحی کردیم و هر سه را با هم شروع می کنیم چرا که پیش نیاز آزمون های الکترونیکی طراحی سوال به شکل الکترونیکی است که امیدواریم زیرساخت های آزمون فراهم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا