نگاهی به چهار گزارش غیر قابل توضیح از مشاهده بشقاب پرنده

طی دهه های گذشته تب بشقاب پرنده ها همه جای جهان را فرا گرفته و هزاران گزارش از مشاهده این اشیا در گوشه و کنار جهان ثبت شده است. بررسی ها نشان می دهد: تقریبا همه این موارد ناشی از پدیده های طبیعی از قبیل رعد و برق، شهاب سنگ، هواپیماهای آزمایشی و بالن های هواشناسی بودند و در این میان برخی موارد نیز غیر قابل توضیح هستند که در این گزارش به بررسی آن ها می پردازیم.

به گزارش سیناپرس، مطالعات انجام شده توسط گروه تحقیقاتی فرانسوی بشقاب پرنده، GEIPAN، نشان می دهد که بیش از ۹۶ درصد موارد گزارش مشاهده بشقاب پرنده ها ناشی از خطای فرد مشاهده کننده بوده و البته سه و نیم درصد از این موارد به صورت یک راز باقی مانده است. در اینجا چند مورد وجود دارد که تاکنون هیچ توضیحی برای آن ها ارائه نشده است:

۱- فلورانس، ایتالیا، سال ۱۹۵۴

در سال ۱۹۵۴ میلادی، دو باشگاه فوتبال محلی در فلورانس ایتالیا با حضور ۱۰ هزار تماشاچی در حال برگزاری یک مسابقه بودند که بازی به دلیل ظاهر شدن یک شی عجیب در بالای استادیوم متوقف شد.  

این شیء را به شکل سیگار یا تخم مرغ همراه با نخ‌های سفید نقره‌ ای که از آن آویزان بود توصیف کردند. از این شی عجیب اشیایی به پائین سقوط کرد که در برخورد با زمین متلاشی شدند نمونه برداری دانشمندان دانشگاه فلورانس نشان داد این اشیا حاوی بور، سیلیکون، کلسیم و منیزیم هستند.

هیچ پاسخی منطقی برای ظهور و ناپدید شدن این شیء در مقابل چشم هزاران نفر وجود نداشته و هنوز پس از گذشت ده ها سال از این رویداد، کسی نمی داند این شی مرموز از کجا ظاهر شده، به کجا رفته و مواد ریخته شده از ان چه بود؟

۲- ملبورن، استرالیا، 1966سال ۱۹۶۶

به گزارش سیناپرس، در دومین رویداد غیر قابل توضیح مشاهده بشقاب پرنده ها، حدود ۳۵۰ کودک و معلم در دبیرستان Westall در ملبورن، استرالیا، در سال 1966۱۹۶۶ پنج شی پرنده را مشاهده کردند که یک بشقاب پرنده نقره‌ای شکل را احاطه کرده بودند. هنوز هیچ توضیحی برای این موضوع داده نشده و امروزه در محل فوق یک پارک بازی با مضمون بشقاب پرنده، ساخته شده و شاهدان سالی یک بار در این محل یکدیگر را ملاقات می کنند تا درباره تجربه خود صحبت کنند.

۳- ایالات متحده آمریکا و مکزیک، سال ۱۹۹۷

در سال ۱۹۹۷، هزاران نفر از مردم آریزونا و نوادا در ایالات متحده امریکا و سونورا در مکزیک اشیا نورانی عجیبی را در چند صد مایلی از آسمان شب مشاهده ردند. این اشیا به شکل یک اسکادران هوایی با شکل وی در حال حرکت بوده و نیروی هوایی نیز هر نوع عملیات در این منطقه را منکر شد. به این ترتیب حرکت اسکادران  V شکل همچنان یک راز باقی مانده است.

۴- جنگل رندلشم، انگلستان، ۱۹۸۰

به گزارش سیناپرس، در دسامبر سال ۱۹۸۰ میلادی، هوانوردان آمریکایی مستقر در منطقه RAF Woodbridge در سافولک، انگلستان در حال بررسی گزارش ‌هایی از مشاهده نور در جنگل رندلشم بودند. شاهدان مدعی بودند که نورهای قرمز و آبی و فرود یک بشقاب پرنده را در این منطقه دیده اند. توصیفات شاهدین نشان می دهد این بشقاب پرنده حدود سه متر ارتفاع و سه متر قطر داشته و به نظر می رسید که ثابت ایستاده است.

روز بعد، فرورفتگی هایی روی زمین در محل گزارش شده کشف و محققان موفق به ثبت تشعشعات رادیواکتیو در این منطقه شدند.  چند شب بعد یکی از اعضای نیروی هوایی ایالات متحده نورهایی در آسمان دیده و گزارش کرد که این نورها مانند چشمی که به شما چشمک می‌ زند و یک گلوله نورانی که به زمین فرود آمد، دیده شدند. این گزارش محرمانه سه سال بعد، توسط دولت ایالات متحده منتشر شد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: sciencefocus

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا