رپورتاژ آگهی؛
نکات مهم در هنگام خرید المنت حرارتی

المنت‌های حرارتی بی‌دردسرترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و بهینه‌ترین تکنولوژی حال حاضر برای تولید حرارت به‌صورت نقطه‌ای و یا مجتمع هستند. این محصولات را می‌توانید بسته به نیاز خود در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله المنت فشنگی، سرامیکی و… تهیه کنید.

درصورتی‌که مایل به خرید المنت حرارتی هستید نخست باید با اطلاعات بازار عرضه آن آشنا شوید. به بیان ساده، المنت‌های حرارتی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌هایی هستند که برای کنترل دمایی و انتقال حرارت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ساده‌ترین آن‌ها را در انواع لوازم خانه و آشپزخانه مشاهده می‌کنید، المنت‌های فلنج دار و سرامیکی از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دسته‌بندی‌های حاضر هستند.

بسیاری از تجهیزات مانند چای‌سازها، سماورها، شوفاژ، دستگاه‌های گازی و فر و انواع قهوه‌ساز، درون خود یک نوع المنت حرارتی خواهند داشت که می‌تواند خیلی بزرگ، قوی و یا با ولتاژ پایین و کوچک باشد.

ویژگی‌های مهم هنگام خرید المنت حرارتی

قیمت المنت حرارتی: قیمت المنت حرارتی به عناصر گرمایش بسته و همه عوامل زیر می‌توانند بسیار متفاوت باشند. قبل از تصمیم‌گیری نهایی، حتماً قیمت‌ها را بین برندها و مدل‌های مختلف مقایسه کنید.

فاکتورهایی که باید در هنگام خرید المنت گرمایشی در نظر گرفت شامل: جریان حامل برق موردنیاز یا همان مصرف برق، اندازه و ابعاد، نوع و قیمت است.

فراموش نکنید که هر چه ولتاژ المنت بالاتر باشد حرارت بیشتری تولید می‌کند و اندازه المنت نیز روی این مسئله اثرگذار است.

میزان جریان بر حسب وات: وات عنصر گرمایش یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. این مقدار گرما را تعیین می‌کند که المنت چقدر می‌تواند تولید کند و با چه سرعتی می‌تواند محدوده موردنظر شما را گرم کند. اطمینان حاصل کنید که یک عنصر با وات مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید.

اندازه المنت حرارتی: اندازه المنت گرمایشی نیز ضروری است. دقت کنید که در برخی شرایط، شما محدودیت نصب المنت حرارتی خواهید داشت و فضای کوچکی در اختیار دارید، در برخی موارد نیز المنت شما برای محیط و گرم‌کردن کافی نیست. پس باید به سراغ نمونه‌های بزرگ‌تر بروید.

نوع المنت گرمایشی: دو نوع اصلی المنت گرمایشی وجود دارد: تابشی و همرفتی. عناصر گرمایش تابشی امواج مادون‌قرمز را ساطع می‌کنند که مستقیماً اجسام را در مسیر خود گرم می‌کنند، درحالی‌که عناصر گرمایش همرفتی برای توزیع یکنواخت گرما به گردش هوا متکی هستند.

چرا المنت‌های حرارتی؟

المنت‌های حرارتی بی‌دردسرترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و بهینه‌ترین تکنولوژی حال حاضر برای تولید حرارت به‌صورت نقطه‌ای و یا مجتمع هستند.

این محصولات را می‌توانید بسته به نیاز خود در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله المنت فشنگی، سرامیکی و… تهیه کنید.

همان‌طور که اشاره شد تقسیم‌بندی‌های گسترده‌ای برای این محصولات وجود دارد. قیمت المنت‌های حرارتی بسته به این که چه سطح کیفی، ابعاد، ضخامت، اندازه و یا توانی دارند مشخص می‌گردد.

خانه‌ها در آب‌وهوای سرد به سیستم‌های گرمایشی برای گرم نگه‌داشتن ساکنان در طول ماه‌های زمستان متکی هستند.

اگر به دنبال سیستم گرمایشی جدید هستید یا نیاز به تعویض المنت گرمایشی قدیمی خود دارید معمولاً باید به سراغ انواع المنت‌ها روی شوفاژها بروید.

المنت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

المنت‌ها مانند هر دستگاهی رسانای دیگری که به‌عنوان مبدل ایفای نقش می‌کند، انرژی الکتریکی را دریافت و تبدیل به نیروی گرما می‌کنند.

در واقع آن‌ها بخش مهمی از بسیاری از تجهیزاتی هستند که شما در طول روز با آن‌ها سروکار دارید.

انرژی الکتریکی زمانی که تبدیل به گرما می‌شود روی یک بافت و یا چیزی شبه به فلز ساطع می‌شود و در نهایت درون محیط پخش می‌شود.

بسته به این که المنت قرار است در چه وضعیتی مورداستفاده قرار بگیرد، می‌تواند عایق، مقاوم در مقابل حرارت و ضربه تا نرخ بالا و یا ضدخوردگی و… باشد.

در هنگام خرید المنت حرارتی به ویژگی‌های زیر دقت کنید

به‌هرحال المنت حرارتی تجهیزی نیست که هر ماه آن را تعویض کنید و به طبع شما با خرید یکی از آن‌ها انتظار دارید که به‌راحتی چند سال از همه جهت، اطمینان کارکرد داشته باشید. ازاین‌رو فراموش نکنید که در بحث خرید باید به المان‌ها و فاکتورهای مهمی دقت کنید.

  • نقطه ذوب بالا
  • استحکام کششی بالا
  • ضریب مقاومت دمای پایین
  • مقاومت بالا
  • بدون اکسیداسیون در دمای باز

از جمله مهم‌ترین ارکانی است که نشان می‌دهد المنت حرارتی تهیه شده توسط شما کیفیت لازم را دارد. همین‌طور اگر قصد تعویض المنت در دستگاه‌های مختلف را دارید، باید به ولتاژ و ابعاد دستگاه توجه کنید.

عناصر گرمایشی المنتی در همه شرایط به‌صورت یکسان مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. آن‌ها در رتبه‌بندی‌های مختلف می‌توانند 120 تا 240 ولت باشند.

راهنمای خرید المنت حرارتی

المنت‌های حرارتی در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله: استخری، کوره‌ای، فلنج دار، فشنگی، تسمه‌ای، انواع مدل‌های سرامیکی، کویل هیتر و… قرار می‌گیرند. کاربردهای آن‌ها متنوع است و به همین منوال، همه در هر نوع دستگاه و یا تجهیزی قابل‌استفاده قرار نمی‌گیرند.

برخی از المنت‌های حرارتی حساسیت ساخت بالایی دارند. برخی دیگر دارای روکش به جنس سرامیک بوده و تعدادی نیز نباید در معرض ضربه مستقیم قرار بگیرند.

اگر تعمیرکار و یا تولیدکننده بوده و قصد خرید عمده المنت حرارتی را دارید، حتماً به سراغ مراکز معتبر و شناخته شده در این زمینه بروید.

تکنو المنت نور در حال حاضر یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان مستقیم و بدون واسطه انواع المنت حرارتی در بازار ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا