تلاش شرکت های دانش بنیان سلامت، مایه مباهات جامعه علمی و دانشگاهی فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در بیست و نهمین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، تلاش شرکت های دانش بنیان سلامت محور استان فارس را مایه مباهات جامعه علمی و دانشگاهی دانست.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر سید وحید حسینی در نشست ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت که از ابتدای سال جاری تا کنون برگزار شده است، حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از تولید کنندگان محصولات سلامت محور در فارس اعلام کرده و گفت: تلاش مجموعه سلامت فارس در راستای حمایت از تولید کننده داخلی به ویژه فعالان تامین کننده سلامت مردم، اشتغال زایی و رفع موانع و چالش های موجود آنان است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس حمایت از ایده های فناورانه آینده‌نگر را نوعی سرمایه‌گذاری ملی برشمرد و هدف از برگزاری این سلسله نشست ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را رفع موانع تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت عنوان کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اعلام حمایت مسوولان از طرح های فناورانه سلامت محور، بر نظام مندی و سیستم سازی شرکت های دانش بنیان با توجه به توانمندی و قابلیت های آنان برای پیشبرد اهداف و آینده نگری این حوزه تاکید کرد.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و مشارکت خیرین تامین سلامت استان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان

مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون حمایت از شرکت های دانش بنیان، از مهمترین وظیفه های مسوولان را حمایت از فعالانی دانست که در راستای تامین سلامت مردم، گام بر می دارند.

دکتر محمود نجابت بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و مشارکت خیرین تامین سلامت استان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت و توسعه خدمات سلامت محور نیز تاکید کرد و پیرامون اقداماتی که در این زمینه تا کنون انجام شده، مطالبی عنوان کرد.

او با تاکید بر نظارت جدی بر فعالیت های شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها و اولویت های مسوولان دانشگاه، حمایت از فعالان این حوزه است.

بررسی مهمترین مشکلات و چالش های مرتبط با یکی از شرکت های تولید کننده شبیه سازهای پزشکی، ارائه گزارش مرتبط با بازدید انجام شده از کارخانه نوآوری شیراز و هم اندیشی پیرامون زمینه های الگوبرداری و بهره گیری از ظرفیت های موجود در حمایت از شرکت ها و هسته های دانش بنیان و فن آور حوزه سلامت از سوی دکتر «افشین امین» مشاور رئیس دانشگاه در امور برنامه ریزی و رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی دانشگاه نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

همچنین در این نشست، مسایل و نیازهای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارها و راهنمایی های لازم ارایه شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا