شیوع دیفتری مرگبار در آفریقا

گزارش های رسمی مقامات بهداشتی در نیجریه نشان دهنده شیوع نوعی خطرناک از بیماری دیفتیری است که تا کنون منجر به مرگ 25 نفر شده است. هنوز میزان گسترش این بیماری به طور دقیق مشخص نیست و به همین دلیل خطر سرایت آن به سایر کشورها وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، وزارت بهداشت نیجریه از مرگ تقریبا بیست و پنج نفر به دلیل شیوع ناگهانی نوع بسیار مرگبار دیفتری خبر می دهد. دیفتری یک عفونت گلو و بینی است که قابل سرایت بوده و می تواند مرگبار باشد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور نیجریه ، بخش عمده مرگ و میر ناشی از این عفونت در مناطق ایالت کانو، واقع در شمال غربی این کشور رخ داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور نیجریه روز گذشته اعلام کرد هنوز تعداد واقعی عفونت هایی را که در شهرهای مختلف این کشور گسترش یافته است شناسایی نکرده است. به گزارش سیناپرس، کمیسر بهداشت ایالت کانو همچنین گزارش داد که تعداد موارد مرگ و میر رسمی در حال حاضر ۲۵ نفر اعلام شده اما احتمالا این رقم بسیار بیشتر از تعداد فوق بوده و باید با اخذ سیاست های کنترلی، از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

مقامات بهداشتی نگران گسترش این بیماری به خارج از مرزهای نیجریه بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و پایش مسافران، ممکن است این عامل بیماری زا در سایر مناطق جهان نیز شیوع پیدا کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا