لزوم توجه بیشتر رانندگان به قانون عصای سفید

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان در مراسم اعطاي عصاي سفيد به دانش آموزان نابينا و کم بينا بر لزوم توجه بیشتر رانندگان به قانون عصای سفید تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، همزمان با فرارسیدن روز بزرگداشت مخترع خط بريل (لويي بريل)؛ برنامه فرهنگی اعطاي عصاي سفيد به دانش آموزان با همکاری پلیس راهور فارس و اداره بهزیستی شهرستان شیراز در مجتمع آموزشي نابينايان و کم بينايان شوريده شيرازي برگزار شد.

سرهنگ مهدي دهقانی در این مراسم گفت: متاسفانه اکثر رانندگان از قانون عصای سفید اطلاع ندارند و نابینایان عزیز همواره در عبور از عرض خیابان‌ها از استرس بالایی برخوردارند و عبور راحت از خیابان برای آنها همیشه یک دغدغه جدی بوده و بایستی همواره به کمک یک نفر از عرض خیابان عبور کنند.

وی افزود: عصای سفید یک مسأله جهانی است که در کشور ما نیز این قانون در مهرماه 1396 از سوی پلیس راهور فراجا به وزارت کشور پیشنهاد و پس از تصویب آن در هیئت وزیران اجرای آن توسط رانندگان الزامی شد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس ادامه داد: عصای سفید به منزله تابلوی ایست پلیس محسوب می‌شود و راننده موظف است هرگاه که روشندلی، عصا را به صورت افقی نشان داد؛ متوقف شود و تا زمانی که عبور نکند حق عبور نداشته باشد.

دهقانی یادآور شد: براساس یکی از ماده‌های این قانون، رانندگان موظف هستند در صورت نزدیك شدن به فرد استفاده كننده از عصای سفید كه عصای خود را به علامت ایست به صورت افقی به رانندگان نشان می‌دهد توقف كرده و پس از عبور آن فرد به حركت خود ادامه دهند.

وی یکی از اهداف بزرگ و کلان پلیس راهور را ارتقاء فرهنگ ترافیک دانست و تصریح کرد: این امر باعث کاهش تعداد حوادث رانندگی و همچنین حاکمیت بیشتر نظم و انضباط ترافیکی می‌شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا