آگاهی ؛ کلید درمان هپاتیت

بیماری هپاتیت C یکی از بیماری های خطرناکی است که در دهه های اخیر در بین جوامع مختلف شایع شده و مطالعات جدید نشان دهنده رشد سریع و روز افزون این بیماری در بسیاری از کشورها مانند چین است. به باور بسیاری از  پزشکان متخصص کبد ، این بیماری دارای درمان قطعی نیست.

بیش از نیمی از مبتلایان به هپاتیت C در صورت شناسائی بیماری در مراحل نخستین ، قادر به مداوای کامل و بهبودی هستند ولی متاسفانه علی رغم پیشرفت های جدید پزشکی ، هنوز این بیماری از رشد زیادی در جوامع برخوردار است.

دکتر دوان ژونگ پینگ معاون بیمارستان یوآن در شهر پکن که یکی از مجهزترین بیمارستان های تخصصی کبد در کشور چین به شمار می رود در این زمینه اعلام کرد : بر اساس گزارش مرکز کنترل و ممانعت از بیماری ها در چین (CDC) تنها در سال 2013 بیش از 200 هزار مورد جدید ابتلا به هپاتیت C در این کشور ثبت شده است و متاسفانه بر اساس نتایج پرسشنامه هائی که در بین مردم مناطق مختلف پخش شد، تنها 38 درصد مردم در مورد این بیماری اطلاعاتی داشته یا اصولا با نام این بیماری برخورد کرده اند.

کارشناسان تخمین می زنند که در حدود چهل میلیون بیمار مبتلا به  هپاتیت C در کشور چین وجود دارند و در این میان ده الی سی درصد این افراد از بیماری خود مطلع نبوده و در نتیجه این بیماری منجر به عارضه سیروز کبدی یا سرطان کبد در آن ها خواهد شد.

متاسفانه بر اساس آمارهای موجود ، نیمی از این بیماران اگرچه در مراحل نخست بیماری مورد معاینه قرار گرفته بودند ولی به دلیل عدم شناسائی دقیق بیماری توسط پزشکان ، این بیماری مورد مداوا قرار نگرفته و تنها دو درصد این بیماران در مراحل ابتدائی این بیماری تحت درمان مناسب قرار می گیرند.

به گمان این پزشک چینی ، بیش از نیمی از مبتلایان به هپاتیت C در صورت شناسائی بیماری در مراحل نخستین ، قادر به مداوای کامل و بهبودی هستند ولی متاسفانه علی رغم پیشرفت های جدید پزشکی ، هنوز این بیماری از رشد زیادی در جوامع برخوردار است.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در ژورنال تخصصی Medical Virology  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا