“شهر هوشمند” صرفه جویی در وقت، سوخت وارایه خدمات مطلوب

مسئول پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت: یکی از اهدافی که دانشگاه علمی کاربردی دنبال می‌کند توسعه نوآوری از طریق استارت آپ ها و رویدادهای شتابی است که برای آن برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش سینا پرس فارس، احمد رجبی به خبرنگار سینا گفت: برای سال 1401 دوازده رویداد شتاب پیش‌بینی کرده‌ایم که سه مورد از این رویداد های شتاب در حوزه هوشمندسازی میباشند و رویداد شتابی که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی پیگیری کرده ایم در خصوص شهر هوشمند است.

رجبی افزود، ما به دنبال این هستیم که ایده های دانشجویی که در زمینه هوشمند سازی و شهر هوشمند وجود دارد را شناسایی و حمایت کنیم و از طرفی دیگر به دنبال نیاز سنجی، هوشمند سازی برخی موضوعات و رویدادهایی که در شهر رخ میدهد هستیم.
او در زمینه هوشمند سازی از مثال های همچون محیط زیست، سیستم های اداری، سیستم هایی که میتوانند در زمینه اتش نشانی وجود داشته باشند و سیستم هایی که در حوزه آب دهی درختان و فضای سبز وجود دارد گفت، و افزود: اینها فرصت‌های مناسبی هستند برای هوشمندسازی.
مسئول پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت، امروزه در دنیا شهرهایی توانستند به عنوان یک مکان امن برای زیست انسان ها در نظر گرفته شوند، که موفق به استفاده از فناوری هوشمند و تکنولوژی هوش مصنوعی شده اند، و در سطح دنیا شهرهای زیادی نیز وجود دارد که در زمینه سازی استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به جهت ارائه خدمات مناسب تر، راحت تر و با هزینه کمتر به شهروندان فعال هستند .
احمد رجبی ضمن اشاره به موضوع ترافیک به عنوان یک معضل به خبرنگار سینا گفت: شهر هوشمند میتواند در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان موثر و زمینه صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت آحاد مردم را ایجاد کند.
رجبی افزود، جا دارد که ایده های مختلف در زمینه ی هوشمند سازی احصاء و از طرفی دیگر دستگاههای زیر ربط همچون شهرداری، سازمان ترافیک، پلیس حمل و نقل و… که در واقع به نحوی در این مسئله دخالت دارند فرصتی را فراهم کرده که از این ایده ها که در این رویداد های شتاب ارائه میشود، در راستای بهبود حمل و نقل استفاده شود.
اودر پایان با اشاره به اینکه، امروزه چاره ای جز استفاده از فناوری هوشمند به جهت سهل تر کردن زندگی نداریم خاطر نشان کرد، این مهم در شهر شیراز که یک شهر سالم و به عنوان شهری که از دیرباز به عنوان شهر مطلوب زندگی شناخته شده است، این فرصت وجود دارد که از این ظرفیت برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به شهروندان با هزینه کمتر استفاده شود و ما امیدواریم که این اهداف در نظر گرفته شده محقق و منشاء اثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا