تسهیل در تماس افراد سخت گويش و ناشنوا با پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی در سامانه 110 ، گفت: شهروندان باید در تماس های خود با سامانه 110 بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند.

به گزارش سینا پرس فارس، سردار یوسف ملک زاده گفت: با گذشت چندین سال از زمان راه اندازی سامانه 110، روزانه تماس های بسیار زیادی از سراسر استان فارس با این سامانه برقرار مي شود که بيانگر ميزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفي انتظار به حق آنها از پليس و از سوي ديگر افزايش توان پليس در پاسخگويي به مردم است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به افزایش روزمره تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 و همچنین تنوع و فراوانی مأموریت های فراجا، مأموریت های پلیس در این حوزه به بخش های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می شود.

وی افزود: تماس های شهروندان با سامانه 110 در سه محور تماس های عملیاتی، تماس های درخواست مشاوره و راهنمایی و تماس های غیرقابل رسیدگی و مزاحمت دسته بندی می شود که در تماس های عملیاتی نیازمند حضور واحد اجرایی در صحنه می باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ماموریت های فوریتی 110 نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور خسران جانی ، مالی یا اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد ولی ماموریت های غیرفوریتی 110 مشمول حضور پلیس با زمان متناسب و بررسی های اطلاعاتی می باشد.

سردار ملک زاده از شهروندان خواست تا در تماس با سامانه 110 بین مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند تا مأموران پلیس بتوانند با در نظر گرفتن همه جوانب آن مأموریت در صحنه حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه پيامکي فوريت هاي پليسی 110 ، گفت: این سامانه برای کسانی که به هر دلیلی قادر به ارتباط کلامی با پلیس نیستند، طراحی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: برخي از شهروندان به دليل شرايط خاص قادر به برقراري تماس تلفني با سامانه 110 نمي باشند که با استفاده از سامانه پيام کوتاه مرکز فوريت هاي پليسي 110 اين امکان فراهم شده که آن ها نیز بتوانند با پليس در ارتباط باشند.

سردار ملک زاده هدف از راه اندازي سامانه پيام کوتاه 110 و ارتباط از طريق پيام کوتاه با مرکز فوريت هاي پليسي را خدمات رساني پليس به همه افراد جامعه از جمله افراد سخت گويش، ناشنوا و عموم افرادي که به دلايل مختلفي به برقراري ارتباط کلامي با پليس نيستند، عنوان کرد و افزود: افرادی که به دليل ناتواني و مشکلات کلامي، قادر به برقراري تماس تلفني با مرکز فوريت هاي پليسي 110 در استان فارس نیستند می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 11071 امداد خواهی خود را به پلیس اعلام کنند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا