تاثیر شرایط روحی بر بروز حملات قلبی

به باور پژوهشگران، خستگی زیاد که با ناراحتی همراه می شو ، کج خلقی و احساس تضعیف روحیه را افزایش داده و این مساله ممکن است یک انسان سالم را برای اولین بار در خطر حملات قلبی یا بیماری های قلبی – عروقی قرار دهد ، در این شرایط احتمال بروز حملات و اختلالات قلبی تا 36 درصد افزایش پیدا می کند.

خستگی ممتد و زیاد یک عامل مهم  و خطری جدی برای افزایش احتمال ابتلای افراد سالم به بیماری های قلبی محسوب می شود.  به طور کلی باید توجه داشت احتمال ابتلای افراد سالم به بیماری های قلبی در اثر از دست رفتن انرژی و اضافه شدن عوامل خطر روانی – اجتماعی همچون اضطراب ، افسردگی  و انزوای اجتماعی افزایش پیدا می کند .

دکتر رندی کوهن پزشک متخصص بیمارستان مونت سینای سنت لوکه  و پژوهشگر مرکز مونت سینای در مورد این شرایط و تاثیر منفی ناامیدی بر قلب چنین توضیح می دهد که خستگی ممتد و زیاد یک عامل مهم  و خطری جدی برای افزایش احتمال ابتلای افراد سالم به بیماری های قلبی محسوب می شود.  به طور کلی باید توجه داشت احتمال ابتلای افراد سالم به بیماری های قلبی در اثر از دست رفتن انرژی و اضافه شدن عوامل خطر روانی – اجتماعی همچون اضطراب ، افسردگی  و انزوای اجتماعی افزایش پیدا می کند .

پژوهشگران در این مطالعات به بررسی و تحقیق در ارتباط با اولین حمله قلبی و یا نخستین نشانه های بیمارهای قلبی – عروقی با خستگی مفرط و ادامه دار پرداختند. این محققان در یازده بررسی و مطالعه بر روی 60 هزار و 610 نفر افراد سالم و بدون سابقه بیماری های قلبی به نتایج قابل توجهی دست پیدا کردند. گفتنی است مطالعات انجام گرفته روی این افراد به طور متوسط 6 سال و نیم پیگیری شد .

دکتر آلن روزانسکی همکار رندی کوهن در این ارتباط  توضیح می دهد که در بررسی ها و تحقیقات  انجام شده، خستگی مفرط و ممتد به عنوان یک عامل خطر در ایجاد انسداد عروق و پیدایش بیماری های قلبی شناسایی و تشخیص داده شد.

عوامل مختلف خانوادگی و اجتماعی باعث شده است که امروزه افراد به اجبار و یا با تمایل خود بیشتر به کار کردن پردازند و از ساعات خواب، استراحت و ورزش خود کم کنند  که این مساله باعث ایجاد خستگی در افراد می شود و این خستگی در طولانی مدت خستگی ممتد و مفرط را ایجاد می کند که در اثر آن ابتلای به بیماری های قلبی شدت پیدا خواهد کرد. لازم به یادآوری است که همه ما نیازمند استراحت و تمدد اعصاب هستیم تا از خطرات احتمالی ابتلای به بیماری های قلبی جلوگیری کنیم .

منبع: thehealth

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا