نوآوری برای بانک های آینده تا سال ۲۰۲۰
به گزارش فردانما،حدود ۱۰۰ نفر از متخصصان حوزه فناوری مالی در انگلستان برای فایننشال نیوز و مراسم افتتاحیه کنفرانس فینتک در لندن گرد هم آمدند. این گروه که شامل ۴۰ مدیر فایننشال نیوز در فینتک نیز هستند به گروههای کاری مختلف تقسیم شده بودند که هر کدام آینده بانکداری را از جنبههای مختلف- شامل نیازمندیهای رگولاتوری، مسائل امنیتی، مسأله دادههای بزرگ و نیازمندیهای به سرعت در حال تغییر مشتریان- بررسی میکردند.
هدف: تصور بانک های آینده در سال ۲۰۲۰
برخی از نوآوریهایی که توسط این گروه مطرح شده به شرح زیر هستند:
۱٫ بانکها و شرکتهای خدمات مالی حول نیازها و انتخابهای مشتریان خواهند چرخید. برای مثال زمانی که شما شروع به پسانداز پول میکنید، فرصتی اختصاصی و سریع برای واگذاری مدیریت پولتان به شرکتها و یا اشخاص مختلف و یا مدیریت آن توسط خود خواهید داشت. قادر خواهید بود تا محدودهای اختصاصی برای خود تعریف کنید که پورتفوی شما را بر اساس ترجیحاتتان- برای مثال سرمایهگذاری فقط در کسب و کارهای دوستدار محیطزیست و یا سرمایهگذاری فقط در کشور محل تولد خود- به صورت خودکار بهروز میکند.
۲٫ بانکهای آینده بر روی تلفنهای همراه خواهند بود. برای مثال تلفن شما از فرصتهای سرمایهگذاری به صورت لحظهای و دائمی مطلع خواهد شد و به شما پیشنهاد خواهد داد.
۳٫ رباتهای مشاور وجود خواهند داشت که در مواقع لازم مانع انتخابهای مالی ناصحیح توسط شما خواهند شد. برای مثال اگر بخواهید سهام زیادی از یک شرکت را بخرید، ابزار خودکار «مشتری خود را بشناس» و یا ابزار «برازندگی» شما را از چنین تصمیمی منع میکنند. اگر بخواهید به صورت ناگهانی ژاکتی را بخرید که به آن احتیاجی ندارید (ابزار میداند که شما اکنون چه ژاکتهایی دارید) ابزار به شما میگوید که شما با این خرید آینده بچه خود و یا پسانداز بازنشستگی خود را با چه چیزی معامله میکنید.
۴٫ الگوریتمهای قوی رفتار دادههای بانکها را پایش میکنند تا تهدیدهای امنیتی داخلی و خارجی را شناسایی کنند.
۵٫ بانکها به کارگزاران هویت تبدیل خواهند شد و دادههایی که از مشتریان خود در اختیار دارند را به سایر مشتریان و یا فروشندگان محصولات و خدمات خاص همانند بیمهها و یا مؤسسات اعتبارسنجی ارائه خواهند کرد.
۶٫ بانکها با پلتفرمهایی که تقریباً به صورت کامل بر پایه الگوریتمها و رباتها کار میکنند جایگزین میشوند. بانکها بالاجبار تبدیل به شرکتهای فناوری خواهند شد که واسط مشتریان، محصولات و بازارها هستند.
۷٫ حساب بانکی آینده منکر بانک خواهد بود: یک اکوسیستم باز که در آن شما تمام نیازهای مالی جاری و آینده خود را مدیریت میکنید. حسابهای بانکی همانند شماره تلفن همراهتان خواهند بود، همچنان حساب شماست اگرچه میتوانید آن را از یک بانک به بانک دیگر منتقل کنید. حساب هویت شما را مشخص میکند و شما میتوانید حساب خود را فارغ از اینکه چه کسی خدمات آن را عرضه میکند- یک بانک، یک شرکت بزرگ فناوری و یا یک شرکت نوپا- داشته باشید.
۸٫ از فناوری زنجیره قالب (پایگاه داده) به صورت گستردهای برای توزیع، تصدیق و ثبت محدوده گستردهای از خدمات مالی استفاده خواهد شد که باعث خواهد شد تا سیستمهای مالی هرچه بیشتر غیرمتمرکز شوند. برخی ریسکها کاهش خواهد یافت در حالی که ریسکهای جدید معرفی خواهند شد.
۹٫ تجارت اجتماعی از طریق وامدهی، استقراض و تجارت بر روی پلتفرم شبکههای اجتماعی همهگیر و شایع خواهد شد.
۱۰٫ وامهای جمعسپاری و غیرمتمرکز و همچنین محصولات مدیریت ریسک معمول و رایج خواهند شد. با توجه به تأمین سرمایه مستقیم برای مشتریان یا کسب و کارها از طریق پلتفرمهای آنلاین، واسطههای سنتی از میان خواهند رفت.
No tags for this post.