لزوم مراقبت از پوست در هوای سرد زمستانی

یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از افراد در فصل زمستان با آن مواجه می شوند، خشک شدن پوست در هوای سرد است. متخصصان معتقدند در روزهای سرد سال باید از پوست خود به طور ویژه ای مراقبت کنیم.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از مردم جهان در طول فصل زمستان دچار انواع مشکلات پوستی شده و به طور کلی هوای سرد منجر به خشک شدن پوست می شود.  به گفته دکتر ویکی ژن رن، متخصص پوست و استادیار کالج پزشکی بیلور در هیوستون، زمانی که هوا کمتر مرطوب است، پوست خشک ‌تر می ‌شود، بنابراین افراد باید حداقل دو بار در روز پوست خود را با کرم های مناسب مرطوب کنند.

متخصصان برای حفظ سلامت پوست در طول زمستان نکاتی را پیشنهاد می کنند که هدف اصلی آن ها بازگرداندن رطوبت به پوست است. توصیه می شود به جای لوسیون از پماد یا کرم استفاده کنید. لوسیون ها دارای محتوای آب بیشتری بوده و دارای موادی هستند که از خشکی پوست جلوگیری می کند. کرم ها را بعد از دوش گرفتن یا حمام بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

به جای دوش گرفتن یا حمام آب گرم، دمای آب ولرم را انتخاب کنید. توصیه می شود مدت استحمام خود را به پنج تا ۱۰ دقیقه محدود کنید.

وجود یک دستگاه بخور جهت مرطوب کردن هوای خانه در فصل خشک می تواند کمک کننده باشد. فقط مطمئن شوید که این دستگاه را همواره تمییز نگه می دارید.

به گزارش سیناپرس، بیشتر متخصصین توصیه می کنند: در زمستان لباسی بپوشید که از پوست در برابر باد و سرما محافظت می کند.

به یاد داشته باشید، کرم هایی که حاوی اوره، اسید لاکتیک، لاکتات آمونیوم یا آلفا هیدروکسی اسید هستند ممکن است برای پوست ضخیم یا پوسته پوسته شده مفید باشند. با این حال، اگر پوست شما در حال ترک خوردن بوده یا ترک خورده است، استفاده از کرم های حاوی این مواد ممکن است تحریک کننده باشد.

این موضوع طبیعی است که هر کسی ممکن است دچار خشکی پوست شود. در این میان افرادی که اگزما دارند ممکن است به میزان بیشتری در معرض تغییرات آب و هوا باشند.

به گزارش سیناپرس، این مساله بسیار مهم است که شرایط پوست خود را در زمستان زیر نظر داشته باشید، زیرا برخی از علائم می تواند نشانه سرطان یا بیماری تیروئید، کلیه یا کبد باشد. اگر به خوبی از پوست خود مراقبت کرده و تلاش های شما نتیجه بخش نبوده یا پوست شما به شدت ملتهب و پوسته پوسته شده است، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص پوست داشته باشید.

در خاتمه به یاد داشته باشید، مرطوب نکردن پوست با کرم های مناسب، همیشه منجر به خشکی پوست می شود.

مترجم: رضوان خندان

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا