آیا در دنیای مجازی می توانیم افراد را بشناسیم؟

آیا در دنیای مجازی می توانیم افراد خوب را از بد تشخیص دهیم و اطلاعاتی پیرامون شخصیت انسان ها بدست بیاوریم؟ باید چه ملاک هایی را برای تشخیص یک پسر خوب و سالم مد نظر قرار دهم؟

به گزارش سیناپرس، این مساله بستگی به معیارها و تعریف شما از انسان خوب و بد دارد. ممکن است از دیدگاه شما فردی آدم بد اما از دیدگاه برخی دیگر انسانی خوب باشد. زاویه نگاه هر فردی متفاوت است. سلیقه و علایق افراد با یکدیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال ممکن است دختری از یک پسری با ظاهری خشن و با روحیه جنگجو و ورزشکار خوشش بیاید اما در مقابل دختری دیگر، پسری درس خوان، مودب و سر به زیر را دوست داشته باشد و بپسندد.

در کل باید گفت در دنیای مجازی شناخت خیلی سخت است و باید دیداری صورت بگیرد. در دنیای مجازی شناخت اصیل و واقعی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست زیرا انسان موجودی پیچیده است و با حرف و چت کردن نمی توانیم به حقیقت باطنی و ویژگی های ذاتی او پی ببریم. پروسه شناخت انسان ها زمان بر است. ما برای شناخت یک فرد به پانصد ساعت زمان مفید نیاز داریم. پس بنابراین فرمول جادویی وجود ندارد. زمان تعیین کننده است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که فضای مجازی جایی است که کلاغ به سادگی می تواند خودش را جای قناری قالب کند.

*دكترپروانه صفايى مقدم، متخصص روانشناسی بالینی، عضو سازمان نظام روانشاسی و عضو سازمان علوم شناخت

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا