کشف کنه شاخ دراز در شمال میزوری

در سرتاسر جهان، کنه‌های شاخ بلند میلیون‌ها دلار از درآمد کشاورزی از دست رفته برای دام‌داران هزینه دارد و اکنون در شمال میزوری است.

به گزارش سینا پرس فارس، این کنه که در اصل در شرق روسیه و منطقه استرالیا یافت شد، برای اولین بار در سال 2017 در نیوجرسی در ایالات متحده کشف شد. از آن زمان، در سراسر مناطق آتلانتیک میانی، نیوانگلند و غرب میانه ایالات متحده گسترش یافته است. اکنون، محققان دانشگاه میسوری اولین کشف آن را در شمال میسوری انجام داده اند.

سال گذشته کنه دراز در قسمت جنوبی این ایالت پیدا شد. این یافته اخیر نشان دهنده بار اقتصادی اضافی برای دامداران به دلیل کنه ها است. این به این دلیل است که آلودگی کنه شاخ دراز ممکن است منجر به کاهش قابل توجهی در افزایش وزن در گاو شود، شبیه به یک بیماری در حال حاضر گسترده به نام آناپلاسموز. اما تاکنون، تهدید این گونه کنه برای گاو – و انسان و حیوانات خانگی آنها در میسوری کم است. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که یافتن کنه دراز در این ایالت نیاز به هوشیاری بیشتر نسبت به کنه ها را به طور کلی افزایش می دهد.

در حالی که بیشتر کنه‌ها به‌طور سنتی تولیدمثل می‌کنند، کنه‌های ماده دراز می‌توانند بدون کمک نر هزاران تخم بگذارند، که این امر استقرار سریع آنها را در مناطق جدید آسان‌تر می‌کند. هجوم کنه شاخ دراز می تواند منجر به انتقال احتمالی تیلریوز گاوی شود، بیماری که گلبول های قرمز را در گاو از بین می برد.

در حالی که در حال حاضر هیچ مورد تایید شده ای از تیلریوز گاوی در گاوهای میسوری وجود ندارد، این کشف نیاز دامداران گاو میسوری را برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد پروتکل های قرنطینه در هنگام معرفی گاوهای جدید به گله های خود در تلاش برای محافظت از سلامت دام های خود افزایش می دهد. ، که پیامدهای اقتصادی قابل توجهی دارد.

Rosalie Ierardi، پاتولوژیست تشریحی در کالج دامپزشکی MU می گوید: «مطالعه شیوع کنه های مهاجم در مناطق مختلف جغرافیایی می تواند به دامپزشکان و کشاورزان کمک کند تا اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه ای را انجام دهند که در نهایت ممکن است از سلامت دام محافظت کند، که پیامدهای اقتصادی زیادی دارد. پزشکی که اخیراً در حین انجام تحقیقات نظارت بر آناپلاسموز، دو کنه شاخ بلند را در شهرستان لین، میسوری کشف کرد.

رغوان گفت: “به نظر می رسد دمای گرمتر در غرب میانه شرایط عالی را برای رشد کنه ها و عوامل بیماری زا که آنها حمل می کنند ایجاد می کند، و این مشکل ممکن است در آینده با ادامه گرم شدن سیاره بدتر شود، که نگران کننده است.” ما باید هوشیار باشیم و منابع خود را برای جلوگیری از انتشار بیماری هایی که به سلامت گاو، انسان و حیوانات خانگی آنها آسیب می رساند، اختصاص دهیم. کشف کنه‌های شاخ بلند در شمال میزوری نیاز به هوشیاری بیشتر نسبت به کنه‌ها به‌طور کلی و نیاز به نظارت معمول بر پاتوژن‌های انتقال‌دهنده آن‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

ایراردی گفت: «علائم این بیماری اغلب با آناپلاسموز اشتباه گرفته می‌شود، بنابراین ما تولیدکنندگان و پزشکان را تشویق می‌کنیم که مراقب باشند و حیوانات خود را هر زمان که شک وجود دارد آزمایش کنند.» اگرچه این کنه های شاخ بلند به عنوان ناقل تعدادی از پاتوژن های بیماری های انسانی شناخته شده اند، در حال حاضر به نظر می رسد که تهدید ناشی از آنها بیشتر تیلریوز گاوی باشد که گاو را تحت تاثیر قرار می دهد.

مترجم: محمد رضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا