تولید ادوات پزشکی و اندام های انسانی در کارخانه

همزمان با گسترش استفاده از فناوری چاپگرهای سه بعدی، شاهد حضور این تکنولوژی در عرصه های مختلفی هستیم. یکی از مهمترین حوزه هایی که این فناوری در آن کاربرد دارد، حوزه پزشکی و ساخت تجهیزات و ادوات پزشکی است.

در این کارخانه انواع محصولات پزشکی، ادوات جراحی، بخش هایی از بدن انسان و اعضایی که می توان آن را در جراحی های اورتوپدیک استفاده کرد ساخته می شود. تنوع محصولات این کارخانه بسیار زیاد بوده و تولیدات آن شامل تجهیزات و ادوات مورد استفاده در جراحی های سوختگی، دندانپزشکی و  اندام مصنوعی بدن نیز می شود.

 به تازگی یک کارخانه ساخت چاپگرهای سه بعدی با کاربری ویژه تولید محصولات پزشکی در شهر چونگ چینگ واقع در جنوب غربی کشور چین آغاز به کار کرده است که به باور کارشناسان، گامی بزرگ در مسیر استفاده از چاپگرهای سه بعدی در حوزه پزشکی محسوب می شود.

این پروژه با همکاری مقامات دولت محلی، شرکت زیستی سه بعدی اچ کابل Hkable Biological 3D  Co ایالات متحده آمریکا و موسسه پژوهش های بیو تکنولوژی جینتای در چین آغاز به کار کرده است.

ارزش تقریبی این کارخانه حدود 50 میلیون یوان برابر با 7 و نیم میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده و در آن بخش هایی مانند چاپ سه بعدی محصولات پزشکی، مرکز پژوهش و توسعه ؛ تحلیل اطلاعات و لجستیک وجود دارد.

در همین رابطه یوانگ چن مدیر پروژه مشترک فوق الذکر اعلام کرد: در این کارخانه انواع محصولات پزشکی، ادوات جراحی، بخش هایی از بدن انسان و اعضایی که می توان آن را در جراحی های اورتوپدیک استفاده کرد ساخته می شود. تنوع محصولات این کارخانه بسیار زیاد بوده و تولیدات آن شامل تجهیزات و ادوات مورد استفاده در جراحی های سوختگی، دندانپزشکی و  اندام مصنوعی بدن نیز می شود.

گفتنی است این پروژه هنوز به صورت کامل تکمیل نشده و حدود شش ماه تا پایان احداث تمام بخش ها و استفاده از ظرفیت کامل این پروژه زمان باقی مانده است. پیش بینی می شود کارخانه فوق که تحولی شگرف در زمینه محصولات پزشکی و مهندسی پزشکی محسوب می شود، تا سال 2017 میلادی به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا