در آینده داورهای شما توسط روبات ها ساخته خواهند شد

فناوری چاپ سه بعدی در دنیای امروزی ما تفاوتی بسیار عظیم را رقم زده است و همین تفاوت عظیم موجب شده است تا در صنایع مختلفی شاهد حضور این چاپگرها باشیم. یکی از کاربری های ویژه این فناوری در صنایع پزشکی بوده است و در این صنایع شاهد بازسازی اعضای آسیب دیده بدن بیماران توسط چاپ سه بعدی بوده ایم ولی به نظر می رسد که کاربری این چاپگرها در پزشکی قرار است تا با یک جهش بسیار بزرگ روبرو شود.

دانشمندان در برنامه های خود قصد دارند تا فرایند ساخت داروها را به روبات ها بسپارند. پروفسور لی کورنین به عنوان رییس بخش شیمی شرکت Regius  در گلاسگو در این باره می گوید: «فرض کنید که یک روبات داشته باشیم و این روبات فرمول ساخت یک مولکول را در اختیار داشته باشد. این روبات می تواند مخزن و ظرف مورد نیاز برای ساخت مولکول مورد نظر را طراحی کند و در ادامه نیز مولکول یاد شده را درون آن تولید کند. به این ترتیب یک جسم فیزیکی تولید خواهد شد و درست مانند یک معجون می توان بخش های مختلفی را به آن افزود. این روبات ها درست مانند کافه چی هایی هستند که نه تنها نوشیدنی شما را فراهم می کنند، بلکه لیوان آن را نیز می سازند.»

ایده کلی کورنین و تیم او این است که بتوان هزینه های کلی ساخت و توزیع داروها برای مردم نیازمند را به طور چشمگیری کاهش داد. با استفاده از روبات ها می توان به چنین دستاوردی رسید و در عین حال نیز می توان از دستور ساخت داروها به کمک رمزنگاری داده ها حفاظت کرد.

به این ترتیب می توان در صورت وقوع یک بیماری همه گیر و نیاز به ساخت دارو برای رسیدگی فوری به این بیماری، به سراغ این روبات ها رفته و تنها فرمول مورد نیاز را در آنها بارگذاری کرده و مواد مورد نظر را برایشان فراهم کرد. در ادامه این روبات ها می توانند با کمک فناوری چاپ سه بعدی، به سرعت داروی مورد نظر را با سرعتی بسیار بالا تولید کنند.

منبع: Gizmodo