پارکهای دانش بنیان و خانههای خلاق به روی دانشآموزان باز میشود
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید سکوی استعدادیابی برای دانش آموزان داشته باشیم به گونهای که در هرساحت تربیتی استعدادهایی شناسایی و شکوفا شوند گفت: سکوی استعدادیابی در حال اجرایی شدن است و مقدمات آن فراهم شده است. پس از شناسایی استعدادها باید دانش آموزان را به سمت مراکز علمی هدایت کنیم که وزارت علوم هم استقبال و آمادگیاش را اعلام کرده است.
یوسف نوری در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه دانش آموزی باهنر برگزار شد با بیان اینکه تبدیل علم و دانش به فناوری در شما تجلی یافته و برای ما کفایت می کند گفت: باید دانش آموزان به این سمت و سو هدایت شوند. انسان اگر بخواهد مسیر کمال را طی کند راهی جز این ندارد که در راستای توسعه علم حرکت کند.
وی افزود: برخی انگاره ها باید تغییر کنند. اگر جامعه دانش بنیان نباشد تولید ندارد و اگر تولید نداشته باشد اشتغال هم ندارد. جامعه دانش بنیان در آموزش و پرورش ساخته میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایههای اولیه توسعه در آموزش و پرورش ساخته میشود اظهار کرد: مدرسه، دوره شروع و پایه است و اگر آن را دریابیم جامعه ما از نظر تولید و اشتغال دچار تحول خواهد شد و اگر تمرکزشان فقط بر دانشگاه باشد و از این دوره غفلت کنیم اشتغال ناپایدار و تولید غیربهره ور است کمااینکه به دلیل عدم توجه به این دوره ها بهره وری در برخی بخشهای اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد و بعضا در برخی موارد منفی است.
نوری افزود: آموزش و پرورش آمادگی لازم را دارد تا با همکاری وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و غیره این زنجیره ارزش را تکمیل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید سکوی استعدادیابی برای دانش آموزان داشته باشیم به گونهای که در هرساحت تربیتی استعدادهایی شناسایی و شکوفا شوند گفت: سکوی استعدادیابی در حال اجرایی شدن است و مقدمات آن فراهم شده است. پس از شناسایی استعدادها باید دانش آموزان را به سمت مراکز علمی هدایت کنیم که وزارت علوم هم استقبال و آمادگیاش را اعلام کرده که خانههای خلاق، مراکز رشد، خانههای نوآوری و پارکهای دانش بنیان به روی دانش آموزان باز است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور هم بر اردوهای پیشرفت تاکید دارند و باید زمینه را فراهم کنیم تا بچه ها بروند و ببینند که چه کارهایی انجام شده است و ما در قلههای علم قرار گرفتهایم.