پرخوری حملات قلبی را تشدید می کند

به گزارش سیناپرس، مطالعه روی گروهی از مبتلایان به حملات قلبی نشان می دهد که بیشتر این افراد پیش از حمله قلبی غذای پر چرب و حجیم مصرف کرده بودند.
حفظ تعادل در خوردن وعده های غذایی یکی از رموز سلامتی و به ویژه سلامت قلب و عروق است. محققان با مطالعه روی صدها بیمار مبتلا به حمله قلبی دریافتند که مصرف وعده غذایی سنگین و حجیم شانس بروز حملات قلبی را تا چند برابر افزایش می دهد.

خوردن غذای حجیم و سنگین با ایجاد فشار روی قلب خطر حمله قلبی را تشدید می کند. از آنجایی که افراد معمولا در روزهای عید و تعطیلات حجم غذای زیادی را مصرف می کنند، احتمال بروز حملات قلبی در این روزها نسبتا بالاتر است.
همچنین هوای سرد را می توان یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل دانست.

در روزهای سرد معمولا ورزش و فعالیت بدنی در افراد کاهش می یابد و استرس های عاطفی بالا می رود که هر دوی آنها جزء عوامل خطرساز ابتلا به حملات قلبی به شمار می روند. اما متخصصان بیان کرده اند که پرخوری از جمله فاکتورهای مهم حملات قلبی است.

یافته ها نشان می دهد: خوردن وعده های غذایی حجیم خطر ابتلا به حملات قلبی را دو ساعت پس از صرف غذا تا برابر افزایش می دهد. به گزارش سیناپرس به نقل از express، محققان با بررسی روی 1986 نفر دریافتند که از این تعداد، 158 نفر 26 ساعت پیش از حمله قلبی غذای حجیم و سنگین مصرف کرده بودند و 25 نفر هم دو ساعت پیش از حمله قلبی غذای سنگین خورده بودند.

حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب به طور ناگهانی مسدود می شود و این معمولا به دنبال تشکیل رسوبات چربی در دیواره عروق رخ می دهد. اما مصرف وعده غذایی سنگین و حجیم این مشکل را تشدید می کند. به گزارش سیناپرس، غذاهای چرب فشار زیادی را به قلب وارد می کند که منجر به بالا رفتن سطح کلسترول شده و به دنبال ایجاد تغییر در جریان خون و بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون بعد از صرف غذا، خطر بروز حملات قلبی را افزایش می دهد.
پژوهشگران توصیه می کنند:اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید، مصرف غذاهای سرشار از چربی و کربوهیدرات، به ویژه غذاهای زیادی را که معمولا در مراسم و جشن ها خورده می شود، محدود کنید. نفخ معده باعث می شود ضربان قلب سریع تر و نامنظم تر شود و این بی نظمی می تواند موجب نارسایی و حملات قلبی شود.

متخصصان معتقدند: هنگام صرف غذا، بدن جریان خود را از قلب به سمت سیستم گوارشی هدایت می کند. در افرادی که معمولا مبتلا به انسداد عروق قلبی هستند، هرگونه فاصله گرفتن خون از قلب می تواند منجر به آنژین یا درد قفسه سینه شود.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا