شناسایی 6000 پروتئین اسپرم که به طور بالقوه منجر به پیشگیری از باروری مردان می شود

یک محقق برای اولین بار 6000 پروتئین اسپرم را شناسایی کرده است که می تواند به ایجاد یک ضد بارداری غیر هورمونی مردانه کمک کند، در حالی که همچنین بر اساس تحقیقات کلیدی که سلامت اسپرم را با سلامت کلی مردان مرتبط می کند، ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس همدان، دکتر دیوید اسکرت-بیرن از برنامه تحقیقاتی ناباروری و تولید مثل مؤسسه تحقیقات پزشکی هانتر (HMRI) گفت که پروتئین های موجود در اسپرم تحت فرآیندی به نام فسفوریلاسیون قرار می گیرند، این فرآیند یا پروتئین را فعال یا غیرفعال می کند.

دکتر Skerrett-Byrne گفت: شناسایی این پروتئین ها و سپس دریافت آنها از طریق فرآیند فسفوریلاسیون به ما کمک می کند تا فرآیند روشن و خاموش کردن پروتئین ها را درک کنیم.

توانایی امر این است که ما در نهایت می‌توانیم از داروها برای هدف قرار دادن پروتئین‌های خاص استفاده کنیم و حتی شاید یک ضدبارداری مردانه غیر هورمونی ایجاد کنیم.

پروفایل این پروتئین ها همچنین بر اساس تحقیقات رو به رشد دانشگاه نیوکاسل و HMRI در مورد آنچه که باعث بحران جهانی ناباروری مردان می شود، می باشد.

دکتر Skerrett-Byrne گفت با درک بهتر آنچه که برای اسپرم هنگام عبور از اپیدیدیم (لوله کوچکی که بیضه‌ها را به مجرای دفران متصل می‌کند) اتفاق می‌افتد، می‌توانیم شروع به درک بیشتر علل ناباروری کنیم.

دکتر Skerrett-Byrne گفت: اسپرم تنها سلول بدن انسان است که نمی تواند DNA خود را بخواند و پروتئین ایجاد کند.

هنگامی که اسپرم ها از طریق اپیدیدیم حرکت می کنند، دچار تغییرات عمیقی می شوند، کلیدی در میان این تغییرات، بازسازی اساسی ترکیب پروتئینی ساختار اسپرم است که درک فرایند آن هنوز به طور کامل صورت نگرفته است.

کاربردهای بالقوه این کار فراتر از ناباروری است. دکتر Skerrett-Byrne توضیح داد که تشخیص فزاینده ای وجود دارد که سلامت باروری مردان به طور جدایی ناپذیری با سلامت کلی آن ها مرتبط است. ما تصور می‌کنیم که فوری‌ترین تأثیر بالینی این کار بر روی تشخیص نقایص بلوغ اسپرم است که با ناباروری مردان مرتبط است.

این یافته‌ها در مقاله Cell Reports با عنوان «پروفایل جهانی تغییرات پروتئومی مرتبط با بلوغ پس از بیضه اسپرم‌های موش» منتشر شده است.

منبع: medicalxpress