ارتباط بین سیستم ایمنی بدن و رفتارهای اجتماعی

دانشمندان برای چندین سال به ارائه یک تئوری ویژه دست زده اند که نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن انسان ها در حقیقت یک ارتباط بیشتر عصبی است و به تازگی تحقیقات جدید دانشمندان در آستانه به اثبات رساندن این موضوع است. تحقیقات جدید نشان می دهد که یک ارتباط فیزیکی بین سیستم ایمنی بدن و نحوه تامین خون در مغز وجود دارد و حالا به نظر می رسد که این ارتباطات، علاوه بر سیستم داخلی بدن، به ساختار روانی انسان نیز مربوط هستند.

تحقیقات انجام شده در نشریه بین المللی طبیعت به چاپ رسیده اند و نشان می دهند که یک مولکول خاص در سیستم عصبی که اینترفرون گاما (interferon gamma) نام دارد، در هنگام بروز رفتارهای اجتماعی موجوداتی مانند موش ها، فعال می شود

این تحقیقات با مشارکت دو دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه ماساچوست در ایالات متحده انجام شده اند و نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن می تواند ساختار رفتارهای اجتماعی را در برخی از موجودات زنده مانند موش ها تعیین کند. به این ترتیب در آینده ای نه چندان دور ممکن است بتوان این سیستم را به بیماری های انسانی مانند آلزایمر یا مشکل اوتیسم نیز تعمیم داد.

تحقیقات انجام شده در نشریه بین المللی طبیعت به چاپ رسیده اند و نشان می دهند که یک مولکول خاص در سیستم عصبی که اینترفرون گاما (interferon gamma) نام دارد، در هنگام بروز رفتارهای اجتماعی موجوداتی مانند موش ها، فعال می شود. هنگامی که این مولکول به صورت ژنتیکی در موش ها مسدود شد، نتیجه به دست آمده نشان داد که بخش هایی از مغز، دیگر کنترل رفتارهای اجتماعی را برعهده نداشتند و به همین دلیل نیز موش ها ارتباطات اجتماعی خود را به شدت محدود می کردند. این موضوع در حالی رخ می داد که موش ها به ذات خود موجوداتی به شدت اجتماعی هستند.

البته هنوز تحقیق در زمینه یاد شده بر روی انسان ها انجام نشده است و به همین دلیل نیز نمی توان به صورت قطعی نتایج کسب شده را برای انسان نیز صادق دانست.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا