گزارش تصویری از باغ وحش سنگاپور

این باغ وحش در تاریخ 27 ژوئن سال 1973  در منطقه ای سرسبز و پوشیده از گیاهان مختلف و گوناگون به مساحت 28 هکتار گشایش یافته  سپس 40  هکتار از جنگل فرعی به آن اضافه گردید و به عنوان باغ وحش شبانه (Night Safari) معرفی شد.

قابل توجه است که از ابتدا این باغ وحش مجهز به تکنولوژی های پیشرفته و مدرنی بوده وطراحان آن  محیطی طبیعی را برای جانوران آن در نظر گرفته اند . امروزه باغ وحش سنگاپور  315 گونه مختلف جانور را به نمایش می گذارد  به طوری که بیشتر این جانوران به طور آزادانه در محیطی باز وآزاد  زندگی می کنند . به طور نمونه می توان اشاره کرد  که در این باغ وحش برای جدا کردن محیط جانوران و فاصله گذاشتن آن ها از بازدیدکنندگان از مانع های نامرئی ، گودال های بزرگ حفاظتی و شیشه های بزرگ که حیوانات در آن قرار داده می شود که پس زمینه ای از جنگل را دارا است ،استفاده شده است .

در باغ وحش سنگاپور  برای بازدیدکنندگان و گردشگران به جز بازدید از جانوران گوناگون،  برنامه های دیگری در نظر گرفته است که برخی از آنان عبارت اند از  :

برنامه " جنگل بارانی به مقابله بر می خیزد" (Rainforest Fights Back) که نمایشی است که انسان ها و حیوانات باهم اجرا می کنند و بازدیدکنندگان می توانند آن را در سالن اصلی آمفی تئاتر مشاهده کنند. در این نمایش یک شکارچی متخلف برای شکار حیوانات و نیز قطع درختان به جنگل بارانی می رود که جانوران مختلف همچون اورانگوتان ، لمور و سمور از سوی جنگل به مبارزه با شکارچی بر می خیزند و نقشه هایش را نقش برآب می کنند .   از دیگر برنامه ها ی این باغ وحش ، نمایش "  فیل ها در بازی و در کار " (Elephants at Work and Play)  است که در آن نشان می دهند که چگونه فیل بان ها در کشورهای آسیای جنوب شرقی از این موجودات برای بارکشی و نیز سیرک سوء استفاده می کنند .

دیگر برنامه ای که می توانبه آن  اشاره کرد نمایش "تور آبزیان" (Splash Safari) است .  این برنامه شامل نمایش شرایط پستانداران و پرندگان آبزیست است که می توان به روش های شکار ماهی توسط حیوان هایی مانند سیل و شیر دریایی پی برد ، شرایطی که به طور معمول به علت وقوع در اعماق آب از دید انسان دور می ماند .

نمایش "دوستان حیوانات " (Animal Friends) از دیگر برنامه های باغ وحش سنگاپور محسوب می شود .  این نمایش در سالن آمفی ئتاتر وِیژه کودکان پارک قرار دارد و بیشتر به برنامه هایی جهت معرفی حیوانات خانگی مانند پرندگان و….. اختصاص دارد .

این باغ وحش نیز همانند بسیاری دیگر از باغ وحش ها دارای بخش آموزشی برای دانش آموزان و نیز بخش پژوهشی برای کارشناسان و متخصصان است.

باغ وحش سنگاپور از بخش های گوناگون تشکیل شده است که عبارت اند از :

طبیعت دور افتاده استرالیا

سرزمین گربه ها  ( پلنگ، کاراکال، جگوار و شیرکوهی )

فیل های آسیایی

خرس های قطبی

قلمروی نخستین ها  (گونه های مختلف میمون و شامپانزه)

میمون های دماغ دراز

باغ خزندگان (گونه های مختلف تمساح ها، مارها، مارمولک ها و لاک پشت ها )

جنگل شکستنی ( لمور، روباه و کانگرو )

افریقای وحشی  ( شیر، یوز پلنگ، کرگدن، زرافه و گورخر )

ببر سفید

قابل ذکر است که در این باغ وحش هم به صورت پیاده می توان به بازدید از حیوانات پرداخت و هم با ماشین های ویژه ای که باغ وحش برای این منظور تدارک دیده ، می توان به دیدن جانوران پرداخت .  از انواع گردش هایی که باغ وحش به بازدیدکنندگان ارائه می دهد عبارت اند از تراموای یا واگن برقی ، قایق ، استفاده از اسب های کوتاه و کوچک  و استفاده از کالسکه هایی که با اسب کشیده می شود.  

قابل توجه است که از ساعت 6 عصر تا 12 شب باغ وحش شبانه سنگاپور (Night Safari) باز است که می توان از اتوبوس های ویژه Night Safari نیز استفاده کرد .  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا