بسکتبال موجب تقویت استخوان کودکان می شود

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: ورزشکاران جوانی که به جای ورزش های انفرادی، ورزش های چند جهته مانند بسکتبال انجام می دهند، می توانند استخوان های قوی تری داشته باشند که خطر آسیب استخوانی را در بزرگسالی کاهش می دهد.

مطالعات پیشین محققان نشان می دهد: کودکان باید ورزش‌ های مختلفی را انجام دهند که از آنها می ‌خواهد در جهات مختلف حرکت کنند در ادامه و با افزایش سن آن ها قادر خواهند بود ورزش مورد علاقه خود را دنبال کنند ولی در دوران کودکی ورزشی که بتواند به آن ها تحرک کافی و قابلیت جست و خیز بدهد، بسیار مفید است.

در این میان یک تصور غلط رایج وجود دارد که کودکان برای موفقیت در سطوح بالاتر باید در یک رشته ورزشی تخصص داشته و از کودکی آن را دنبال کنند. با این حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ورزشکارانی که در سنین پایین تخصص دارند، بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی بوده و کمتر به سطوح بالاتر رقابت می‌ روند.

تحقیقات سلامت استخوان در گذشته عمدتاً به بررسی توده استخوانی پرداخته است تا سلامت اسکلتی را در طول عمر افراد به بهترین نحو تعیین کند. مطالعات جدید نشان داده اند که با افزایش سن، میزان و حجم استخوانی در کنار اندازه آن ها دارای اهمیت است.

در این مطالعه، محققان از تصویربرداری با وضوح بالا برای ارزیابی استخوان ساق ، مچ پا و استخوان ‌های بخش های بالاتر پا استفاده کردند، جایی که آسیب‌های استرس استخوانی اغلب در دوندگان دیده می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران طی این مطالعات دریافتند ورزشکارانی که به دویدن و همچنین ورزش های چند جهته می پردازند، ۱۰ تا ۲۰ درصد استخوان های قوی تری نسبت به سایر ورزشکاران دارند. به همین جهت انجام ورزش هایی مانند بسکتبال به طور جدی به کودکان توصیه می شود و وادار کردن کودک به دنبال کردن یک ورزش حرفه ای از سنین کم تنها باعث افزایش خطر مصدومیت در وی می شود.

محققان معتقدند: همه ورزشکاران صرف نظر از ورزش هایی که انجام می دهند، باید استراحت کافی را برای حفظ استحکام استخوان ها و عملکرد مطلوب در اولویت قرار دهند.

به گزارش سیناپرس،شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.

مترجم: نداجوادهراتی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا