آینده هیجان انگیز هوانوردی را ببینید

محققان سوئیسی از ایده ای خلاقانه رونمایی کرده اند که می توان آن را تعریفی دوباره از پرواز در آینده نه چندان دور خبر داد. پروژه خلاقانه Clip-Air با این هدف ارایه شده است.

این محققان معتقدند که ایده جدیدشان انقلابی در حمل و نقل هوایی ایجاد خواهد کرد. ایده آنها در واقع بال پرنده است که قابلیت جداشدن از بخش بار و محل قرار گرفتن مسافران دارد. در این پروژه ساخت کپسولهایی در نظر گرفته شده که نه تنها مسافران، بلکه انواع محموله های باری و حتی سوخت را جابجا می کنند. این کپسولهای به زیر سیستم پروازی متصل شده و پس از رسیدن به مقصد به راحتی از آن جدا می شوند.

از ویژگیهای مهم این نوآوری می توان به امکان ایجاد تغییرات مورد نظر در این کپسولها اشاره کرد.

کپسولهایی که این محققان طراحی کرده اند همان بدنه هواپیماها هستند که البته خبری از بال، مخزن سوخت و کابین خلبان در آنها نیست

توسعه صنعت حمل و نقل از مهمترین اهداف ارایه این نوآوری عنوان شده است. حالا با استفاده از این کپسولها می توان تقریبا هر چیزی را که تاکنون تصور می شد تنها می توان از طریق جاده و راه آهن به اقص نقاط جهان منتقل کرد، به راحتی جابجا کرد.

یک ایده استفاده از این فناوری جدید این است که محموله های باری درحالی که درون چنین کپسولهایی از طریق راه آهن جابجا شده و به فرودگاه می رسند، مستقیما به بال پروازی متصل شده تا انتقال آنها به سایر نقاط جهان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

محققان انستیتو پلی تکنیک فدرال لوزان در سوئیس این ایده مفهومی را ارایه کرده و امیدوارند در آینده به عنوان یک سیستم پروازی قابل اطمینان به کار گرفته شود. کپسولهایی که این محققان طراحی کرده اند همان بدنه هواپیماها هستند که البته خبری از بال، مخزن سوخت و کابین خلبان در آنها نیست.

منبع: techxplore

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا