ارائه روش موثر درمان التهاب مفاصل و لوسمی

محققان در بررسی های جدید خود دریافتند که آنزیم مرتبط با دیابت و چاقی نقش کلیدی را در ایجاد بیماری های روماتیسم مفصلی و سرطان خون دارد . با توجه به یافته های فوق به طور بالقوه راه های جدیدی برای درمان این بیماری های به وجود خواهد آمد.

نوتروفیل ها مشخصه اصلی التهاب محسوب می شوند که جزء کلیدی بیماری روماتیسم مفصلی است و  همچنین به طور غیر طبیعی سطح بالایی از نوتروفیل در بیماران سرطان خون شایع است. شناسایی ارتباط بین آنزیم ها و نوتروفیل دستاورد بسیار مهمی محسوب می شود .

پروفسور عرفان لدهی استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در این رابطه می گوید: ما پیش از این در مورد درمان بیماری های روماتیسم مفصلی و سرطان خون با هدف قرار دادن آنزیم برای تولید اسیدهای چرب ، فکر نکرده بودیم  در حالی که  این عملیات  نیازمند مطالعه و اندیشه کافی است.

او در ادامه توضیح می دهد که مشابه این آنزیم ها، در تبدیل کربوهیدرات به ساختمانی از بلوک های چربی دخیل هستند و همچنین سلامت سلول های تخصصی سفید خون به نام نوتروفیل را که به عنوان یک عامل دفاعی تاثیر گذار در خط اول دفاع بدن در زمان ابتلای به عفونت ، عمل می کنند را تحت تاثیر قرار می دهند.

نوتروفیل ها مشخصه اصلی التهاب محسوب می شوند که جزء کلیدی بیماری روماتیسم مفصلی است و  همچنین به طور غیر طبیعی سطح بالایی از نوتروفیل در بیماران سرطان خون شایع است. پروفسور لودهی در این رابطه تاکید کرد که شناسایی ارتباط بین این آنزیم ها و نوتروفیل دستاورد بسیار مهمی محسوب می شود .

در پژوهش های انجام شده جدید، موش های مورد آزمایش قرار گرفته شده که نتوانستند آنزیم های مورد نیاز خود را در تولید نوع خاصی از چربی بسازند، با تعداد بسیار کم گلبول های سفید خون و تعداد به شدت کم نوتروفیل مواجه شدند. قابل توجه است که بدون این چربی که چربی ایتر یا  ether lipid  نامیده می شود ، نوتروفیل ها از بین می روند.

کشف این مساله و نتایج به دست آمده از این پژوهش های جدید می تواند با هدف قرار دادن چربی ایتر  به عنوان راهی برای کاهش تعداد نوتروفیل ها در بیماری های التهابی و سرطان خون ، به درمان این گونه بیماری ها کمک کند .

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در  مجله تخصصی  متابولیسم سلول Cell Metabolism به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.