روبات های شکارچی، آخرین دستاورد دنیای روباتیک

به تازگی گروهی از محققان دانشگاه زوریخ (University of Zurich) واقع در کشور سوییس موفق به ساختن روباتی شده اند که به راحتی می تواند به شکار طعمه مورد نظر خود دست بزند. این محققان با طراحی نرم افزاری خاص توانسته اند تا هدفی را برای روبات یاد شده ترسیم کرده و نحوه به چنگ آوری و شکار هدف را به آن آموزش دهند.

در واقع روبات با کمک نرم افزار یاد شده می تواند محیط اطراف را بررسی کرده و سپس یک هدف را در زمان واقعی تشخیص دهد. البته ایده ساخت روبات شکارچی ممکن است اندکی خطرناک به نظر برسد اما بر اساس گفته های این محققان می توان از این سیستم برای ساخت چمدان ها و چرخ دستی هایی یاد کرد که می توانند به دنبال صاحبان خود به راه بیفتند. همین امر نیز منجر می شود تا نرم افزار مذکور از مرز برچسب هایی مانند "شکارچی و طعمه" فراتر رفته و به مرحله "والدین و کودک" برسد، اما با این حال پایه های اصلی این سیستم همچنان یکسان است.

سخت افزار روبات شکارچی نیز دقیقا از روی قلمرو حیوانات مدل سازی شده است زیرا روبات یاد شده از " شبکیه چشم سیلیکونی" خاصی بهره می گیرد که در حقیقت یک شبیه سازی از چشم انسان است. این روبات می تواند به جای استفاده از فریم های دوربین های عادی با بهره گیری از چشم های خود پیکسل های حساس به روشنایی را مورد شناسایی قرار داده و از آن برای انتقال اطلاعات در زمان واقعی استفاده کند.

منبع: Engadget