این روبات همچنان فراری است

براساس گزارش ساينس الرت، اين روبات مجهز به هوش مصنوعي كه با هدف برقراري ارتباط و تعامل با انسان‌ها ساخته شده‌است، همچنان براي فرار از مركز مطالعاتي در شهر پرم روسيه تلاش مي‌كند.

محققان مي‌گويند اگر روبات به تلاش خود براي فرار ادامه دهد، شايد مجبور شوند اين روبات بد را از كار انداخته و تكه تكه كنند، و اين تهديد باعث شده تا در فضاي مجازي موجي از اعتراض آغاز شود.

اين روبات اوايل ماه ‍ژوئن به واسطه اشتباه يكي از كارمندان آزمايشگاهي در شهر پرم كه در آزمايشگاه را كامل نبسته بود، توانست از آن مكان گريخته و به خيابان بيايد، البته پس از طي 45 متر مسافت باتري روبات تمام شده و روبات از كار افتاد و براي 40 دقيقه خيابان‌هاي شهر را درگير ترافيك كرد.

با گذشت چند هفته از اين رويداد، محققاني كه با اين روبات كار مي‌كنند مي‌گويند باوجود برنامه‌ريزي‌هاي مجدد، روبات همچنان تلاش مي‌كند از آزمايشگاه خارج شود و از آنجايي كه روبات براي خروج از آزمايشگاه بسيار مصمم به نظر مي‌آيد، ظاهرا راه ديگري به جز از كار انداختن آن وجود ندارد.

حافظه روبات دوبار پاك و بازنويسي شده‌است بااين وجود خاطره فرار از ذهن روبات از بين نرفته‌است. از اين رو ممكن است روبات از بين برود زيرا شركت پروموبات مي‌گويد ميل به فرار ويژگي نيست كه مشتريان اين شركت در مورد روبات‌ها بپسندند.

با وجود تمامي اين رويداد‌ها،‌گروهي براين باورند شركت پروموبات تمامي اين اتفاق‌ها را برنامه ريزي كرده‌است تا محصول جديد خود را به نمايش عموم بگذارد و نسل سوم روبات‌هاي هوشمند خود را تبليغ كند.

 

منبع:همشهری آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا