صندوق های سرمایه گذاری جسورانه فرصتی برای تامین مالی ایده های دانشگاهی

محمد فطانت روزشنبه درآیین امضا تفاهم نامه همکاری دوجانبه و رونمایی از پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه افزود: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه دهمین نهاد مالی بازار سرمایه است که امروز متولد می شود و پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه موافقت اصولی خود را دریافت می کنند. 

*** دستیابی به 20 هزارو 100 میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه 
وی بیان کرد: امروز سالروز دستور ریاست جمهوری مبنی برتوسعه بازارسرمایه و تامین مالی برای بنگاه ها و ایده ها و به سرانجام رسیدن آن ها از طریق بازار است ، سال گذشته 7200 میلیارد تومان بوده که امروز به 20 هزارو 100 میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه رسیده ایم و امیدواریم تا پایان سال جاری یک چشم انداز مثبت برای تامین مالی برای بنگاه ها داشته باشیم.
فطانت اظهارکرد: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به عنوان دهمین نهاد مالی بازارسرمایه ،حلقه مفقوده بین دانش و شرکت های دانش بنیان و ثروت آفرینی را پر می کند و یک هم افزایی بین علم و ثروت را به همراه دارد.
وی بیان کرد: این صندوق ها بر خلاق صندوق های سرمایه گذاری در سبدهای سهام سرمایه گذاری نمی کنند بلکه هدف این صندوق ها این است که سرمایه گذاری خود را در شرکت های جوان که قابلیت رشد بالا و پتانسیل بالا دارند شکل دهند.
وی گفت: تامین مالی شرکت های دانش بنیانی که ایده دارند باید از طریق افراد حرفه ای انجام شود ، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه باید توسط افراد خاصی که سرمایه گذران حرفه ای هستند شکل گیرد.
وی افزود: در دنیا برای 11 میلیون نفر از طریق دانش بنیان اشتغال زایی صورت می گیرد و در آمریکا نیز بیش از 17 درصد جی ام تی از طریق دانش بنیان کسب می شود.
وی یادآور شد: با راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به دنیال این هستیم که سرمایه گذاری حرفه ای را در تشکیل سرمایه و ایده بسیج کنیم ، در افق پیش روی ما حرکت به سمتی بوده که طرح ها و ایده های جوانان به دلیل اینکه زمینه بروز نداشتند به خارج از کشور می رفتند ، اما این امکانات فرصتی را فراهم خواهد کرد که ایده ها و طرح ها تامین مالی شوند و همه افراد در این قضیه مشارکت کنند.
وی گفت: سرمایه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه که طراحی شده و مجوزهای آن ارایه شده ، حداقل 10 میلیارد تومان است.

*** مدت زمان فعالیت صندوق های جسورانه هفت سال 
فطانت بیان کرد: طول مدت فعالیت هر صندوق محدود است و از زمانی که تاسیس می شود تا زمان منحل شدن صندوق بیش از هفت سال نباید باشد.
وی با اشاره به اینکه امکان پذیرش شرکت های دانش بنیان در تابلوی فرا بورس فراهم شده است افزود: شرکتهایی که در قالب شرکت های دانش بنیان رشد کرده اند و می توانند در تابلوی فرا بورس عرضه عمومی شوند.

**** آمادگی شرکتهای تامین سرمایه برای آماده سازی شرکت های دانش بنیان 
به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: شرکت های جوانی امکان دارد که از قوانین مدیریت بی اطلاع باشند ، شرکت های تامین سرمایه آمادگی دارند ، شرکت های دانش بنیان را برای پذیرش در تابلوی فرابورس آماده کنند .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا