مردم هراسی از بیوتروریسم نداشته باشند

 با توجه به این که افراد سرشناس و رسانه ای مدعی ترور بیولوژیک شده اند ظاهرا این موضوع؛ موضوع مهمی به شمار آمده است و کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل می‌گردد.خبری که اذعان عمومی را به شدت به خود جلب کرده و شاید خبرهاو شایعاتی که در حاشیه آن درست شده است، ترس را برای مردم به وجود آورده باشد ،این درحالی است که که موضوع بیوتروریسم سالها مورد بررسی قرار گرفته و هشدارهای بسیاری دراین باره داده شده بود.

دراین خصوص عضو هيئت علمي مركز تحقيقات بيولوژي مولکولی دانشگاه علوم پزشگی بقیه اله،پروفسور علی کرمی،به خبرنگار سیناپرس گفت:من فقط در یک مورد موضوع بیوتروریسم را تایید کرده ام وآن درمورد آقای دکتر طالب زاده بوده است که در این مورد نیز هنوز دو سوال اساسی وجود دارد و آن اینکه با چه عاملی و چگونه مورد حمله قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: کلیپ های بسیاری در شبکه های اجتماعی و رسانه ها گسترده شده است.همچنین تماسهای بسیاری بامن می‌گیرند و فکر می‌کنند دچار ترور بیولوژیکی شده اند.اما باید گفت هر بیماری نشان از این نوع ترورها ندارد و من هیچ کس جز طالب زاده را تا به امروز تایید نمی‌کنم.

پروفسورکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص آقای دادمان فرزند شهید دادمان نیز باید گفت که پرونده پزشکی ایشان نیز به دست من رسیده بود اما وی از بیماری سرطان ریه شدیدی رنج می‌برد البته که برای او نیز مشکلی در خارج از کشور رخ داده بود اما اسناد و شواهد و سوالاتی که باید پاسخ داده شود بی جواب مانده است و من دراین خصوص نیز نمی‌توانم چیزی را تایید کنم.

وی افزود: بیش از ۳۰ سال است با تمام توان و حاصل ‌ذخایر علمی و تجربی در رصد و‌تحلیل تهدیدات نوین دانش مدار بر علیه کشور بخصوص تهدیدات بیولوژیک و‌بیوتروریسم از طرف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و مزدوران خارجی و‌ داخلی آنان بر علیه مسولین کشور ، نخبگان ،فرماندهین و افراد کلیدی و‌همچنین نیروهای مقاومت و ملت مبارز ایران و منابع و ذخایر استراتژیک حیاتی حساس و مهم بیوتروریسم غذایی دارویی آرایشی و بهداشتی هستم.

این عضو هيات علمي مركز تحقيقات بيولوژي مولکولی دانشگاه علوم پزشگی بقیه اله افزود: اگروتروریسم بر علیه منابع کشاورزی دامی شیلات و  سایر منابع را بطور مستند و علمی از طریق سخنرانی ها، مقالات، کتب همایش ها، کلاس ها و ….. هر آنچه در توان داشتیم برای مدیران ،فرماندهان،متخصصین، دانشمندان و اقشار مختلف مطرح کردیم که تهدید را جدی بگیرید اما متاسفانه مسئولین ما تا زمانی که اتفاقی میافتد به فکر فرو نمیروند.

رسم شده تافاجعه ای رخ ندهد مدیریت بحران ها وحوادث کشور جدی نمی گیرند، متاسفانه فقط یک ماه تب همه کشور را می‌گیرد،کمیته ها تشکیل می شود و همه به دنبال مقصر و ‌راهکار می گردند تا این تب فرو کش کند و باز همه چیز فراموش می شود تا فاجعه حادثه بعدی رخ دهد و این جریانی است که ما سی و چند سال است شاهدآن هستیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشكي بقيه ا…(عج) عنوان کرد: گویا رسم شده تافاجعه ای رخ ندهد مدیریت بحران ها وحوادث کشور جدی نمی گیرند، متاسفانه فقط یک ماه تب همه کشور را می‌گیرد،کمیته ها تشکیل می شود و همه به دنبال مقصر و ‌راهکار می گردند تا این تب فرو کش کند و باز همه چیز فراموش می شود تا فاجعه حادثه بعدی رخ دهد و این جریانی است که ما سی و چند سال است شاهدآن هستیم.

کرمی تاکیدکرد: دشمن این نقطه ضعف ما را میداند کمی دست نگه می دارد تا تب فروکش کند ومسولین به خواب روند و باز شروع کند به حذف بیولوژیک نخبگان کشور اما امیدوارم این رسم مدیریت بحران تب و لرزی این بار به یک سیستم دائما هشیار و بیدار تبدیل شود تا دشمن نتواند به ذخایر انسانی غذایی و منابع کشور صدمه زند .

پروفسور علی کرمی در مورد محصولات دستکاری شده ژنتیکی موسوم به تراریخته نیز به خبرنگار سیناپرس گفت:  فناوری زیستی یا بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک یا فناوری نوترکیبی ژن دانش و فناوری بسیار مفید و ارزشمند در حوزه های مختلف بهداشت و‌درمان صنایع مختلف کشاورزی و دامپروری محیط زیست انرژی و‌غیره است به شرط آنکه با رعایت اصول ایمنی زیستی امنیت زیستی و جنبه های حقوقی اخلاقی و فقهی و فقط جهت اهداف صلح آمیز ودر خدمت به بشریت و برای حفاظت از سلامت امنیت منابع و ذخایر کره زمین ومحیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود .

وی گفت: یکی از کاربردهای زیست فناوری و مهندسی ژنتیک دراصلاح بذر و کمک به بهبود و بهره وری محصولات کشاورزی و غذایی است به شرط انکه تمام نکات ذکر شده در ایمنی و امنیت زیستی و بررسی و ارزیابی خطر علمی آن در کوتاه و بلند مدت بر اساس پروتکل های علمی وقوانین و مقررات بطور کامل ارزیابی و‌پس از کسب مجوز از مراجع ذیصلاح مندرج در قانون اقدام شود و با توجه به ابهامات جدی موجود درحال حاضر بهتر است تحقیق و توسعه و مطالعات دقیق تر در کشور صورت گیرد و واردات و کشت آن بااحتیاط کامل با بررسی تمام جوانب و رفع ابهامات صورت گیرد .

این عضو هيئت علمي مركز تحقيقات بيولوژي مولکولی دانشگاه علوم پزشگی بقیه اله تاکیدکرد: توصیه می‌کنم همانند ۳۸ کشور پیشرفته جهان و به خصوص کشور سوییس، ۵ سال واردات و کشت محصولات تراریخته در کشور ممنوع شود و در صورت وجود،حتما برچسب زنی اجباری وجود داشته باشد تا مردم نیز مطلع شوند و در طی این مدت تعلیق مطالعات و تحقیقات بشدت توسعه یابد تا دچار عقب ماندگی علمی نشویم.

پروفسور علی کرمی عنوان کرد:  دانش و فناوری زیستی  مهندسی ژنتیک باید با رعایت همه جانبه به شدت گسترش یابد  و مخالفت بافناوری های نوین به صلاح کشورنیست، بلکه استفاده صلح آمیز از آن در همه عرصه ها سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران در نقشه جامع علمی کشور است.

این استاد دانشگاه علوم پزشكي بقيه اله همچنین خاطرنشان کرد: جامعه ما احساسی و التهابی است و سینوسی عمل میکند در حالی که باید پیوسته به این موضوعات توجه شود و همچنین مردم لازم نیست نگران باشند بلکه این مسئولین هستند که باید مراقب غذای سالم و افراد برجسته به خصوص نخبگان و…باشند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا