ماهواره پژوهشی شی جیان 16 به مدار زمین پرتاب شد

نسل دوم ماهواره های تجربی – پژوهشی چین با نام ماهواره شی جیان 16 روز گذشته با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد. بر اساس گزارش سازمان فضائی چین ، این ماهواره با  استفاده از یک راکت ماهواره بر لانگ مارچ 4 بی به محل تعیین شده در مدار زمین منتقل شد.

ماهواره تجربی پژوهشی شی جیان 16 در حوزه های مختلف مطالعات علمی و تجربی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ماهواره نسل دوم ماهواره های پژوهشی تجربی چین به شمار می رود. عملیات فوق دویست و سی و یکمین ماموریت موفقیت آمیز فضائی بود که با استفاده از راکت های خانواده لانگ مارچ انجام شد که این موضوع در نوع خود رکوردی ارزشمند محسوب می شود.

این عملیات راس ساعت 11 و 21 دقیقه صبح روز چهارشنبه به وقت محلی و از طریق پایگاه فضائی جیو کوان در شمال غرب چین انجام شد. ماهواره تجربی پژوهشی شی جیان 16 در حوزه های مختلف مطالعات علمی و تجربی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ماهواره نسل دوم ماهواره های پژوهشی تجربی چین به شمار می رود. عملیات فوق دویست و سی و یکمین ماموریت موفقیت آمیز فضائی بود که با استفاده از راکت های خانواده لانگ مارچ انجام شد که این موضوع در نوع خود رکوردی ارزشمند محسوب می شود. فناوری استفاده شده در راکت های لانگ مارچ کاملا بومی و مختص به کشور چین است.

در خاتمه لازم به توضیح است که نخستین ماهواره شی جیان – 16 در سال 2013 میلادی به مدار زمین فرستاده شده بود.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا