پیروزی هوش مصنوعی در جنگ هوایی با انسان

شاید تا به امروز بیش از هزار مقاله درباره خطرات هوش مصنوعی مطالعه کرده باشید و می دانید که دلایل نگرانی بسیاری از متخصصان در این زمینه چه بوده است. به این ترتیب پس از خواندن این خبر، یک دلیل دیگر نیز برای نگرانی در این زمینه خواهید داشت.

در این آزمایش، یک خلبان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که جین لی نام دارد، در مصافی رو در رو به مبارزه هوایی با این هوش مصنوعی پرداخته است. نتیجه این مبارزه با برتری بی چون و چرای آلفا (نام این هوش مصنوعی) بوده است.

به تازگی یک هوش مصنوعی ویژه طراحی شده است که هدف از طراحی آن، کنترل هواپیماهای جنگی بدون نیاز به وجود خلبان است. این سیستم هوش مصنوعی می تواند درست مانند یک خلبان جنگی در آسمان ها به پرواز درآمده و عملیات جنگی را به مرحله اجرا بگذارد. حال برای بررسی قدرت این سیستم نیاز به یک آزمایش ویژه بوده است که نتایج آن بسیار جالب بوده است.

در این آزمایش، یک خلبان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که جین لی نام دارد، در مصافی رو در رو به مبارزه هوایی با این هوش مصنوعی پرداخته است. نتیجه این مبارزه با برتری بی چون و چرای آلفا (نام این هوش مصنوعی) بوده است. این برتری به اندازه ای مقتدرانه بوده است که لی در این باره می گوید: «این سیستم، تهاجمی ترین، پویاترین، قابل اتکاترین و پاسخگوترین هوش مصنوعی ای بوده است که تا به امروز مشاهده کرده ام.»

شایان ذکر است که مبارزه بین لی و آلفا در دنیای واقعی رخ نداده است بلکه لی برای مبارزه با رقیب سرسخت خود وارد سیستم شبیه ساز پرواز شده بوده است تا آسیبی به او وارد نشود. البته نیاز به نگرانی نیست زیرا هدف اصلی طراحی آلفا این است که بتوان از آن به عنوان یک دستیار خلبان در کنار خلبان های انسانی استفاده کرد و به همین دلیل نیز کنترل اصلی هواپیما بر عهده انسان ها خواهد بود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا