کلسترول بد خطر مرگ را افزایش نمی دهد

 تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی استادی از دانشگاه ساوت فلوریدا به تحلیل مطالعات گذشته مربوط به این نظریه که کلسترول بالا با خطر مرگ مرتبط است و شامل بیش از ۶۸ هزار شرکت کننده بالای ۶۰ سال بود، پرداختند.

دیوید دایموند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این تحلیل بر نقش کلسترول موسوم به کلسترول بد بر بیماری های قلبی پرداختیم.»

وی در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم در چندین مطالعه نه تنها عدم رابطه بین کلسترول LDL و خطر مرگ گزارش شده است، بلکه اکثر افراد در این مطالعات رابطه معکوس را نشان داده اند، یعنی اینکه LDL بالاتر در بین افراد مسن غالبا با عمر طولانی تر مرتبط بوده است.»

به گفته این تیم تحقیق، ممکن است کلسترول بالا نقش حفاظتی در مقابل بیماری های متداول در پیری داشته باشد. به عنوان مثال، میزان بالای کلسترول با نرخ پایین تر اختلالات عصبی نظیر بیماری های پارکینسون و آلزایمر مرتبط است.

به گزارش مهر،در برخی مطالعات دیگر هم به نقش حفاظتی کلسترل LDL بالا در مقابل برخی بیماری های کشنده نظیر سرطان و بیماری های عفونی اشاره شده و حتی ممکن است کلسترول LDL پایین فرد را در معرض افزایش ابتلا به این بیماری ها قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا