تقاضا محور بودن نیاز واقعی مردم را مشخص می کند

برنامه "مناظره" با موضوع ضرورت اجرای برنامه سالانه کشت بر اساس نیاز کشور و با حضور دکتر محمد اسماعیل نیا نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

در ادامه دکتر محمد اسماعیل نیا با اشاره به برنامه های مجلس در ادوار مختلف گفت: در برنامه پنجم و ششم ارقامی را برای این کار مشخص می کردیم. در برنامه ششم افتخار این را داشتم که دبیر کارگروه و مباحث زیربنایی باشم. در حال حاضر 107 الی 118 میلیون تن تولیدات کشاورزی داریم. در برنامه مشخص شده است که هر محصول در پایان برنامه به چه میزان از رشد تولید برسد.

وی افزود: مهمترین بحث در حوزه کشاورزی تقاضا محوری است تا بدانیم نیاز واقعی مردم به محصولات کشاورزی و دامی به چه میزان است. این آمارها موجود است اما متاسفانه اساسا نظام آماری ما باید دچار اصلاحات شود، زیرا دقیق نیست.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه متغیر اصلی را کشاورز و تشکل ها دانست و عنوان داشت: ما می توانیم درسایه توان اکولوژیک و آمایش سرزمینی و همچنین الگوی کشتی که بر مبنای اطلاعات آب و هوایی است، نیاز کشور را مشخص کنیم و بگوییم این میزان می توانیم تولید کنیم و از این میزان تولید، این مقدار را می توان صادر کرد و این مقدار را به مصرف داخل رساند.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا