واقعیت مجازی را لمس کنید

سیستم های واقعیت مجازی را باید فناوری آینده بشر به حساب آورد که شاید بتوان گفت یک نسل زودتر از پتانسیل پذیرش ذهنی ما وارد بازار فناوری شده اند. با این وجود محصولاتی مانند عینک های واقعیت مجازی اوکولوس ریفت و اچ تی سی وایو در این بازار توانسته اند تا نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کنند.

در پیش نمایش ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت شاهد این بودیم که دکمه های مختلف و دستگیره هایی با عملکرد محوری متفاوت توسط این سیستم مورد آزمایش قرار گرفتند و کاربران توانستند با دقتی بسیار بالا آنها را در محیط واقعیت مجازی به کار بگیرند.

حال مایکروسافت قصد دارد تا این فرایند را یک گام دیگر به پیش براند و این فناوری ها را بیش از پیش با واقعیت تلفیق کند. پروژه این شرکت شامل استفاده از حسگرهایی ارزان قیمت است که می توانند عملکردی مشابه با حسگر حرکتی کینکت بر روی کنسول بازی مایکروسافت داشته باشند. این حسگرها موجب می شود تا بتوان حرکات دست و انگشتان کاربر را به نرم افزار کامپیوتری کنترل کننده سیستم واقعیت مجازی انتقال داد.

باید یادآور شد که این فرایند تنها به واسطه حسگرها ممکن نخواهد بود بلکه یک رابط نرم افزاری نیرومند نیز برای این امر طراحی شده است. به این ترتیب می توان انتظار داشت که بتوان با اجسام موجود در محیط های واقعیت مجازی به صورت واقعی ارتباط برقرار کرد.

در پیش نمایش ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت شاهد این بودیم که دکمه های مختلف و دستگیره هایی با عملکرد محوری متفاوت توسط این سیستم مورد آزمایش قرار گرفتند و کاربران توانستند با دقتی بسیار بالا آنها را در محیط واقعیت مجازی به کار بگیرند. البته تمامی این فرایند همچنان در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و هنوز معلوم نیست که چه زمانی شاهد عرضه نسخه نهایی آن در بازار مصرف خواهیم بود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا