تسلا پیشنهاد خرید سولارسیتی را داد

در حالی که تمرکز اصلی شرکت تسلا بر روی خودروهای برقی است اما از ارائه سایر محصولات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر همانند پاوربال خودداری نکرده است. تسلا با تمرکز بر انرژی‌های پایدار، اکنون به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در حوزه انرژی خورشیدی با ارائه یک پیشنهاد جهت خرید سولارسیتی است.

تسلا پیشنهاد ۲٫۸ میلیارد دلاری برای خرید سولارسیتی ارائه کرده است.

الون ماسک– مالک هر دو شرکت- این معامله را به عنوان یک «تصمیم آسان» توصیف کرده و بیان می‌کند که این معامله زمانی اتفاق می‌افتد که محصولات هر دو شرکت به صورت روزافزونی با هم همراستا شده‌اند.

اگر چنین معامله‌ای محقق شود، به این معنا خواهد بود که تسلا قادر خواهد بود تا مجموعه‌های انرژی تجدیدپذیر یکپارچه عرضه کند: محصولات انرژی خورشیدی سولارسیتی ، محصولات ذخیره انرژی در خانه پاوربال و  خودروهای برقی تسلا.

مزایای خرید سولارسیتی 

افت ارزش سهام تسلا با خرید سولارسیتی - فردانما - آینده صنعت انرژی تجدیدپذیر - نگاه خبرگان_solar-city

جدا از تبدیل شدن تسلا به تنها شرکت عرضه کننده محصولات انرژی پاک پایان- به- پایان، این ادغام مزایای بیشماری خواهد داشت. یکی از این مزایا، امکان نصب یکباره تمامی محصولات به جای نصب جداگانه هریک خواهد بود.

الون ماسک در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی بیان می‌کند: «این ادغام کارایی فرآیند نصب محصولات را افزایش خواهد داد و بر کاهش دادن هزینه فروش و هزینه نصب محصولات متمرکز خواهد شد. به جای سه سفر مختلف به یک خانه برای نصب شارژر ماشین و انرژی خورشیدی و مجموعه باتری، شما می‌توانید تمامی این کارها را در یک مرحله انجام دهید.»

علاوه بر این چنین ادغامی می‌تواند باعث شود تا دو شرکت همدیگر را تکمیل کنند. تجربه تسلا در طراحی، مهندسی و ساخت می‌تواند برای پیشبرد و توسعه فناوری پانل‌های خورشیدی در منازل مورد استفاده واقع شود. به طور مشابه، شبکه گسترده فروش و کانال‌های توزیع و تجربه سولارسیتی به طرز چشمگیری می‌تواند تسلا و مشتریانش را منتفع کند.

اخبار این ادغام بر بازار سهام نیز تأثیر گذاشته و باعث شده تا سولارسیتی بعد از هفته‌ها افت، دوباره رشد نماید. هرچند این خبر باعث افت سهام تسلا شده است. سهام تسلا ده درصد افت کرده که به معنای کاهش ۳ میلیارد دلاری ارزش بازاری آن- که در حال حاضر چیزی معادل ۲۸٫۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود- می‌باشد.

بر اساس پیش‌بینی بسیاری افراد، هنوز باید برای سودآور شدن سهام این شرکت منتظر بود.

منبع:فردانما

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا