خودروهای نظامی بدون راننده نیز در راهند

دپارتمان حمل و نقل میشیگان و مرکز Tank Automotive Research, Development and Engineering Center ایالات متحده به تازگی از همکاری جدیدی خبر داده اند تا فناوری خودروهای بدون راننده را در بزرگراه میان ایالتی 69 (I-69) آمریکا تست کنند.مرکز TARDEC که در واقع مکانی برای تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته برای نیروهای نظامی ایالات متحده است، قصد دارد نوع خاصی از ارتباطات برد کوتاه را تست کند، که در حقیقت نوع خاصی از ارتباطات Car-2-X است که برای تولید خودروهای خودران مفید خواهد بود. سیستم Car-2-X در حقیقیت اولین سیستم ارتباط خودروی به خودروی جهان است که چندین سال پیش توسط شرکت مرسدس بنز معرفی شد. با استفاده از این فناوری اختصاصی، خودروها می‌توانند به صورت بی سیم و از طریق ارتباط وای فای، با سنسورهای موجود در خیابان و هم چنین با سایر خودروها ارتباط برقرار کنند.

مبتنی بر این سیستم ارتباطی، خودروها می‌توانند به ارسال و دریافت اطلاعات بروز درباره سرعت، خیابان و شرایط آب و هوا بپردازند. شرکت مرسدس اولین بار از این فناوری در خط تولید خودروهای کلاس E خود استفاده کرد.

اولین مرحله از این تست شامل چهار کامیون نظامی می‌شود که مسافت 21 مایلی را در بزرگراه I-69 طی می‌کنند. راننده‌های انسانی به منظور کنترل کامل شرایط درون این کامیون‌ها حضور خواهند داشت. اطلاعات بدست آمده از این تست‌ها به کامیون‌های نظامی کمک خواهند کرد تا با نحوه مدیریت موانع جاده‌ای بیشتر آشنا شوند.

ارتش آمریکا هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان استفاده گسترده از این خودروهای بدون راننده ارایه نداده است. به گفته مدیر روابط عمومی TARDEC، این مرکز طی چند سال آینده کامیون‌های بدون راننده نظامی وارد عمل خواهند شد.

 

منبع:تک شات

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا