تشکیل گروه‌های نخبگانی ازضروریات امروز کشور

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، محمد نمازی برگزیده جایزه علامه طباطبایی وعضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز با اشاره به لزوم تکریم و الگوسازی از نخبگان و بزرگان علمی کشور، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت این افراد را امری ضروری برای نیل به توسعه‌ همه‌جانبه دانست.
وی افزود: باید بپذیریم جهان امروز، دنیای علم و بدون علم هر اقدامی، حرکت در مسیری تاریک به شمار می‌رود، به همین دلیل در هر اقدامی مشورت از متخصصان، امری اجتناب‌ناپذیر است.
نمازی با اشاره به پتانسیل بالای نخبگان علمی کشور، ادامه داد: این افراد در بالاترین سطح علمی در جامعه تخصصی خود قرار دارند و توانسته‌اند به شهرت برسند، از سوی دیگر سال‌ها تجربه وفعالیت در دانشگاه ومراکز علمی، توانایی‌های آنان را نسبت به دیگران متمایز کرده است.
وی با اشاره به اهمیت رعایت بعد اخلاقی درعلم، اظهارکرد: درکنار این ویژگی‌ها، نخبگان به لحاظ اخلاقی نیز درجامعه تخصصی خود، زبان‌زد هستند، جمع این شاخصه‌ها در کنار سال‌ها تلاش در عرصه آموزش و پژوهش و تربیت نیروی‌انسانی متخصص، پتانسیل بالایی را حاصل می‌کند که استفاده از آن می‌تواند مسیر حرکتی کشور به سمت توسعه و پیشرفت را تسریع و تسهیل کند.
نمازی بیان کرد: باید تفکر علمی در جامعه نهادینه شود و بدانیم که به جز علم، راهی و دستاویزی برای پیشرفت و توسعه وجود ندارد، در گذشته نیز هر جا که علم وارد عرصه شده است هم تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بهتر بوده و هم در اجرا اتفاقات بهتری رقم خورده است، گرچه متاسفانه هرگز ارتباط نظام‌مندی وجود نداشته است اما نمونه‌های فردی موفقی را می‌توان شمرد.
برگزیده جایزه علامه طباطبایی افزود: هرگونه صرف هزینه هدفمند در حوزه نخبگان، سرمایه‌گذاری بلند مدتی است که در آینده کشور از منفعت آن بهره‌مند خواهد شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا