روبات ویژه ای که بار مسافران فرودگاهی را تحویل می گیرد

معمولا یکی از عذاب آورترین موارد در زمان پرواز را می توان ایستادن در صف های طولانی برای تحویل دادن بار و دریافت کردن تگ مورد نیاز برای تائید تحویل دادن بارها دانست. حتی خود خطوط هوایی نیز از این موضوع و آگاه هستند و به همین دلیل نیز به دنبال یافتن راهکاری برای رها  کردن مشتریان خود از این دردسر بوده اند.

برای انجام روال عادی اداری نیز باید تنها تگ اف آر آی دی موجود بر روی چمدان خود را توسط اسکنر موجود بر روی این روبات سیار خوانده و به دستگاه اجازه بدهید تا داده های شما را از طریق شبکه با سیستم اصلی تطبیق بدهد.

نتیجه به دست آمده از این فرایند را می توان ساخت یک روبات ویژه دانست که می تواند به صورت کاملا خودکار فرایند تحویل گرفتن بار و صدور تگ را به انجام برساند. این روبات که لئو نام دارد، توسط شرکتی به نام سیتا (SITA) طراحی شده است و به تازگی در فرودگاه شهر جنیوا در ایالات متحده آمریکا به کار گرفته شده است.

این امر می تواند به خوبی به بهبود فرایند تحویل بار کمک کند و برای انجام روال عادی اداری نیز باید تنها تگ اف آر آی دی موجود بر روی چمدان خود را توسط اسکنر موجود بر روی این روبات سیار خوانده و به دستگاه اجازه بدهید تا داده های شما را از طریق شبکه با سیستم اصلی تطبیق بدهد.

در ادامه محفظه دستگاه باز شده و می توان بارها را داخل آن گذاشت. این محفظه می تواند بارها را اسکن کرده و موارد مشکوک را در آنها گزارش بدهد، همچنین می تواند وزن بار را تشخیص داده و در صورت وجود اضافه بار، آن را به مسافر اعلام کند. در ادامه می توانید گزارش ویدیویی مربوط به فرایند کاری این روبات را مشاهده کنید.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا