مچ بند هوشمند در خدمت خواب بهینه شما

معمولا افرادی که مچ بندهای هوشمند را خریداری می کنند، هدف اصلی خود از پرداخت هزینه برای این دستگاه را استفاده از خدمات ردیابی وضعیت ورزشی مانند میزان کالری سوزانده شده و غیره می دانند. با این وجود به نظر می رسد که خدمات این مچ بندها در حال پیشرفت است و قرار است تا شاهد این باشیم که این فناوری های پوشیدنی به کاربران کمک کنند تا خوابی بهتر و عمیق تر داشته باشند.

این خدمات به شما اجازه می دهد تا بتوانید اهداف خود بر اساس داده هایی که دستگاه شما از شب های قبلی به ثبت رسانده است تعیین کنید.

این خدمات که توسط شرکت فیت بیت و بر روی تمامی مدل های مچ بند عرضه شده توسط این کمپانی ارائه شده است، به شما اجازه می دهد تا بتوانید اهداف خود بر اساس داده هایی که دستگاه شما از شب های قبلی به ثبت رسانده است تعیین کنید. به این ترتیب می توانید زمان به خواب رفتن و بیدار شدن خود را به نرم افزار کنترل این مچ بند ارائه کرده و در ادامه، این زمان بندی توسط این دستگاه به شما یادآوری خواهد شد.

البته این تنها آغاز کار است و فیت بیت قصد دارد تا نرم افزار خود را به سیستمی مجهز کند که اطلاعات آن را به صورت مستقیم در اختیار پزشکانی از دانشگاه های آریزونا، استنفورد و جانز هاپکینز قرار می دهد. به این ترتیب اطلاعات به دست آمده از وضعیت خواب و فعالیت های فیزیکی شما می تواند توسط پزشکان تحت نظارت قرار گرفته و سلامتی شما در حدی بالاتر تامین گردد.

در هر حال در حال حاضر تنها امکان کنترل ساعات خواب برای این مچ بند ارائه خواهد شد که این سیستم می تواند به شما نشان بدهد که تا چه اندازه به اهداف خود در خوابیدن دست پیدا کرده اید و آیا با خواب بیش از حد و یا کم خوابی روبرو هستید یا خیر.

 

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا