اقدامات دانشگاه تربیت مدرس برای تقویت هویت ایرانی- اسلامی دانشجویان

دکتر محمدتقی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جامعه دانشگاهی و بیانات ایشان گفت: در این دیدار برخی اساتید دانشگاه مسائل مختلفی را در مورد موضوعات متفاوت از افکار عمومی جامعه دانشگاهی کشور مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مباحثی که توسط اساتید مطرح شد پیام‌های کلیدی و خوبی را بیان نمودند.

وی با تاکید بر اینکه جلسه دیدار مقام معظم رهبری با جامعه دانشگاهی بسیار پربار و مطلوب بود، افزود: مقام معظم رهبری به دورنمای ایران در 20 ساله آینده اشاره و این سوال را مطرح کردند که جایگاه ایران در 20 سال آینده کجاست؟ همچنین ایشان تاکید کردند که ایران در 20 سال آینده باید تولیدکننده تراز اول علم در جهان باشد و بر جامعه آن مردم‌سالاری دینی حاکم باشد که به نظر من این هدف‌گذاری زیبایی است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند، افزود: دانشجویان هدایتگر و مدیران اصلی کشور در آینده خواهند بود و دانشگاه‌ها و اساتید باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشجویان وجه مهمی برای کشور بوده و باید برای آنها توجهات خاصی را لحاظ کرد. جوانان ایرانی باید دارای هویت قوی، شخصیتی مطمئن بوده و به کشور، دین و آرمان‌های انقلاب به صورت پدیده‌ای افتخارآمیز نگاه کنند.

دکتراحمدی افزود: اگر بخواهیم چنین دانشجویی تربیت کنیم نباید فقط جنبه‌های علمی را مورد توجه قرار دهیم بلکه باید به تقویت وجوه فرهنگی توجه داشته باشیم تا دانشجویان شیفته افتخارات کشور ایران شوند. رفتار اساتید نباید طوری باشد که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی ترغیب به خروج از کشور شوند یا چنانچه بعد از فارغ‌التحصیلی از کشور خارج می‌شوند مجدداً به کشور برگردند. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس کمترین مهاجرت به خارج از کشور را داشته‌اند. یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که اساتید دانشجویان را ترغیب کنند که چنانچه از کشور خارج می‌شوند مجدداً به کشور بازگردند و کارنامه دانشگاه تربیت مدرس نشان می‌دهد که در این امر موفق بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: برای آنکه دانشجویانی که در دانشگاه تربیت مدرس تحصیل می‌کنند دارای هویت ایرانی اسلامی باشند این دانشگاه برنامه فرهنگی وسیعی را در طول یکسال اخیر آغاز کرده است و سعی کرده از طرق مختلف هویت ملی اسلامی دانشجویان خود را تقویت کنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه روابط بین‌الملل گام های موثری برداشته ، گفت: دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس می‌توانند برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به خارج از کشور رفته و خود را با هم‌صنف‌های خود در دانشگاه‌های خارج مقایسه کنند. این باعث می‌شود که این دانشجویان اعتماد به نفس پیدا کرده و نسبت به جایگاه خود از نظر علمی و آموزشی آگاه شوند.

دکتر احمدی در پایان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در دانشگاه تربیت مدرس گفت: از آنجایی که دانشگاه تربیت مدرس اقدامات زیادی در زمینه فرهنگی انجام می‌دهد دانشجویان این دانشگاه اوقات تلف شده کمتری دارند. از جمله این اقدامات برگزاری تورهای گردشگری است. از طرف دیگر تعداد انجمن‌های علمی این دانشگاه از 30 انجمن به 100 انجمن افزایش یافته که دوسوم این انجمن‌ها بسیار فعال هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا