تشکیل کمیته شناسایی منشاء گرد وخاک

معصومه ابتکار در سفر به استان البرز و در جریان بازدید از باغ سیب مهرشهر کرج، در جمع خبرنگاران افزود: لازم است گروه های در معرض خطر نیز نهایت همکاری داشته باشند. 
ابتکار خاطرنشان کرد: هشدارها در زمینه ریزگردها در همه کشور مشترک است و سازمان مدیریت بحران هم مراقبت های لازم را انجام می دهد. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت که هنگام افزایش گرد و خاک مردم تا جای ممکن از منزل خارج نشوند تا کمترین تماس را با گرد و خاک داشته باشند. علاوه بر این بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز آمادگی کامل دارند. 
**حفظ باغ ها با همه ابزار قانونی 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست دولت در حفظ باغ ها با استفاده از همه ابزار قانونی، گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری ها تمام تلاش خود را می کنیم و همکاری های خوبی را با شهرداری ها در این خصوص آغاز کرده ایم، اگر چه فشارهایی برای تغییر کاربری ها و ساخت و سازها وجود دارد و تلاش خود را در این زمیهه به کار گرفته ایم. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره باغ سیب مهرشهر نیز گفت: این باغ حفظ شده است. شهرداری مسئولیت بزرگی را در این خصوص ایفا می کند و برنامه توسعه باغ همچنان به قوت خود باقی است. علاوه بر شهرداری مسئولان نیز باید نقش حمایتی داشته باشند. 
وی درباره پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها در استان البرز نیز گفت: این مساله در دست بررسی است؛. با کلیات موضوع موافق هستیم چرا که به کیفیت هوا کمک می کند. اگر چه این موضوع سال گذشته پیگیری شده بود، اما همچنان در دستور کار قرار دارد. 
به گزارش ایرنا، باغ سیب مهرشهر 340 هکتار مساحت دارد و سال گذشته 32 هزار اصله درخت برای احیای آن کاشته شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا